התמודדות עם סטרס בתקופת הקורונה באמצעים טבעיים

התמודדות עם סטרס בתקופת הקורונה באמצעים טבעיים

אורח החיים המודרני משופע בריבוי משימות ותפקידים שגם בימים כתיקונם תורמים ליצירת סטרס בחיינו. במיוחד כשמדובר במי שבו זמנית צריך לטפל במשפחתו הגרעינית, תוך כדי טיפול בהוריו, לצד עבודה וקיום חיי חברה- בן משפחה מטפל caregiver. או כשמדובר באדם המתמודד עם מגבלה שעצם נוכחותה בחייו מייצרת סטרס מתמשך.

בתקופת הקורונה, כל אלה התעצמו עוד יותר. יש מי שפוטר מעבודתו, האחר התקשה לתת מענה להוריו בזמן הסגר, ואילו האחר נאלץ לשבת בבית חסר מעש כי מסגרות רבות צמצמו או ביטלו את פעילותן עד יעבור זעם, וכולנו נאלצנו להסתגל במהירות רבה מדי למציאות המשתנה ללא הרף לנגד עיננו.

שינוים יוצרים לחץ. גם שינוים המוגדרים כחיובים כעבודה חדשה, נישואין, הולדת ילד וכדומה. הנפש אוהבת יציבות מטבעה ואילו כאן, בבת אחת התהפכו על פיהם סדרי עולם. אי הודאות שיצרה הקורונה, איננה מתפוגגת, גם לא עכשיו, אחרי כמה חודשים מתחילת המגפה.

מהו סטרס

סטרס, דחק או עקה בשמו המקצועי מוגדר כמצב בו כמות הלחצים המופעלים עלינו, גדולה מכמות המשאבים הרגשיים, העומדת לרשותנו.

במילים אחרות:

סטרס הוא מצב שאם נדמה אותו לכמות המזומנים שיש לנו בבנק, הרי שהקופה שלנו ריקה ואנחנו מתחילים לשקוע בחובות. במצב כזה, יש לעשות כמה שיותר פעולות על מנת לצמצם את החוב ולהעביר את מצב החשבון שלנו לפלוס במקום להישאר במינוס.

אז איך אפשר להתמודד עם כל הסטרס הזה בדרך טבעית?

הפחתת צפייה בחדשות

הפחתת הצפייה בחדשות בטלוויזיה יכולה לסייע בהפחתת הסטרס. כידוע, אין אף אחד בעולם שמבין בקורונה. כל המומחים הגדולים מודים שאנחנו עדיין לא מבינים את הנגיף, ואם כך, מדוע לצפות שוב ושוב באותם מסרים שרק מגבירים את תחושת חוסר הודאות, החרדה ותחושת חוסר השליטה שלנו?

אנשים רבים אינם מודעים למידת הסטרס שיוצרת צפייה פסיבית בחדשות. הם חושבים שזה לא ממש משפיע, וצריך להיות מעודכנים כל הזמן. זה לא נכון. אם אתם רוצים להתעדכן, כדאי להאזין לא יותר מפעמיים ביום למהדורות החדשות ברדיו. זה קצר יותר, ונחסכות מאיתנו תמונות מבהילות והבעות פנים שמקרינות תחושת חירום ולחץ.

הקפדה על שעות שינה

אנשים רבים ישנים פחות מכמות השינה המומלצת. השינה היא אחד הדברים שתורמים לבריאות הנפשית והפיזית שלנו. ישנם מגוון תפקודים פיזיולוגיים ששינה טובה עוזרת לשמור על תקינותם, ביניהם גם הפרשה של הורמונים שיכולים לסייע בהתמודדות עם לחץ. הכמות המומלצת לשינה היא 7.5 שעות ללילה. לא מומלץ לישון שנת צהריים למי שסובל מנדודי שינה.

אכילה בריאה

אם עד עכשיו התזונה שלכם היתה מורכבת ברובה ממאכלים לא בריאים, סוכר ושומן, כדאי מאד להמעיט בצריכה של מאכלים אלה ולצרוך יותר ירקות ופירות. בזמן לחץ, ישנם ויטמינים שנלקחים על ידי הגוף, על מנת להתמודד עם מצב זה, וכך הגוף נותר מדולדל ומרוקן מויטמינים חיוניים במיוחד C,B.

פעילות גופנית

כדאי מאד לעשות ספורט בתקופה של לחץ. הספורט מרגיע את הגוף ותורם להפחתת רמות הלחץ. עדיפות לספורט מעלה דופק במידת האפשר.

זאת רשימה חלקית אם כי חיונית. אם ניסיתם את כל מה שמומלץ כאן ועדיין אינכם חשים בהטבה- מוזמנים לפנות אלינו, ונעזור לכם להתמודד טוב יותר עם הלחץ, והחרדה בבית שלכם.

נכתב על ידי :

 מאת עו"ס שירלי קורין מייסדת בא בית- טיפולים וחוגים פרטיים בבית שלך

https://tipulbabait.co.il/

050-6998715

Share
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email