טיולים לבני הגיל השלישי ואנשים עם מוגבלויות

טיולים לבני הגיל השלישי ואנשים עם מוגבלויות

טיולים לבני הגיל השלישי ואנשים עם מוגבלויות: חוויות נגישות ובטוחות


בימים אלו, כששגרת חיינו משתנה ללא הרף, חשוב למצוא דרכים להתרענן ולהתחדש בטבע, במיוחד עבור בני הגיל השלישי ואנשים עם מוגבלויות הזקוקים לפעילויות בטוחות, מהנות ונגישות. ניתן למצוא מגוון רחב של מסלולי טיולים המתאימים לכל אחד, גם לאלו שמבקשים אסקפיזם, שלווה ורגיעה באוויר הפתוח. להלן המלצות לכמה יעדים מתאימים, הכוללים אתגרי בריאות ואתגרים חברתיים. אז קומו וצאו לדרך יש לנו ארץ יפה!

 
למי שמתקשה בהליכה כדאי ומומלץ לשכור קלנועית או לרכוש מקל הליכה נורדי אשר יאפשרו לכם להתנייד בקלות

  1. שמורת עין אפק – טבע רגוע במרחק נסיעה קצרה

שמורת עין אפק הממוקמת ליד הקריות מציעה מסלול הליכה נוח וקליל בין בריכות מים, שביל נגיש ומותאם גם לכיסאות גלגלים ולבעלי מוגבלויות, ונוף טבעי מרהיב. השמורה מתאימה לטיול קצר של כמה שעות באווירה פסטורלית ומרגיעה, עם אפשרות לצפייה בציפורים ובחיות הבר המקומיות. מומלץ להביא משקפת ולהקדיש זמן לשבת בנקודות עצירה מסודרות מול הבריכות.

 

  1. הגנים הבהאים בחיפה – תרבות, נוף וטבע במקום אחד
    תמונה נלקחה מאתר החברה הגנים הבהאים

הגנים הבהאים בחיפה הם אחד מאתרי התיירות היפים בארץ, המשלבים בין טבע מרהיב לנוף אורבני. הגנים מציעים מסלול קל ונוח להליכה, והם מסודרים כך שניתן ליהנות מיופיים גם מבלי לעבור מרחקים ארוכים. המקום מתאים לביקור רגוע ומלא השראה, כאשר כל נקודת עצירה מציעה מבט חדש ומרהיב על חיפה ומפרץ חיפה. ניתן לשלב את הביקור בגנים עם ארוחה קלה באחת ממסעדות העיר הפתוחות.

  1. פארק רמת הנדיב – טבע ונוחות עם אפשרות לפיקניק

רמת הנדיב, השוכנת בין בנימינה לזכרון יעקב, היא מקום מושלם לבילוי יום בטבע. הפארק נגיש ומתאים לבני הגיל השלישי עם שבילי הליכה רחבים ונוחים להליכה, ופינות חמד לפיקניק. מומלץ ליהנות מהגנים המטופחים ולהקדיש זמן לביקור במעיין עין צור הסמוך. המקום מציע מרחבים פתוחים, אוויר צלול ומסלולים בדרגות קושי שונות, כך שכל אחד יוכל לבחור את המתאים לו. 

  1. שמורת טבע נחל תנינים – מים זורמים ונוף כפרי

נחל תנינים הוא מסלול טיול ייחודי המתאים לכל המשפחה ולבני הגיל השלישי בפרט. המסלול קל יחסית, עובר לאורך הנחל ומציע חווית טבע נינוחה. אפשר לשלב גם שייט קצר בתעלה, מה שמוסיף לחוויית הטיול נופך ייחודי ומרענן. המקום מתאים במיוחד לאלו המחפשים מסלול קל עם אווירה כפרית וקסם של נוף מים.

 

  1. פארק הירקון בתל אביב– עיר וטבע קרוב לבית

פארק הירקון הוא אחת מן הריאות הירוקות המרכזיות של תל אביב וגוש דן, ומהווה מקום מפלט מצוין מהעיר הסואנת. הפארק מציע שבילי הליכה נוחים, פינות ישיבה מוצלות ונוף של מים זורמים לאורך הנחל. בני הגיל השלישי יכולים להפיק הנאה מהליכה נינוחה בפארק, ואף לשלב סיבוב בגנים הבוטניים או ביקור בשיט ברוגע על פני הנחל. 

דגשים חשובים לבני הגיל השלישי ובני משפחתם של אנשים עם מוגבלויות שבחרו לטייל גם בתקופה זו. בעת תכנון הטיול, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, יש לזכור מספר עקרונות חשובים:

  1. וודאו שבחרתם מסלול טיולים שאינו מצריך אישור כניסה  בדקו זאת באתר מוקד הטבע
  2. עדיף לבחור מסלולים מרווחים עם מסלולי גישה לכסאות גלגלים.
  3. נסו להגיע מוקדם ככל האפשר על מנת להימנע מעומסים ואי נוחות.
  4. הקפידו לבחור מקומות עם שבילים נוחים להליכה וללא מכשולים מיותרים.
  5. בדקו את התחזית, הצטיידו במדריכים, והכינו לבוש מתאים.
  6. תמיד טוב להצטייד במים ומזון זמין לאורך הדרך. זכרו לכל שעת טיול מומלץ לכל אדם לשתות ליטר מים. 


נסגור בשורה של שירו של אהוד מנור ז"ל  "אֵין לִי אֶרֶץ אַחֶרֶת" לכן, גם בתקופה זו, חשוב לזכור שבישראל יש אופציות רבות לטיולים מגוונים לבני הגיל השלישי ואנשים עם מוגבלויות, אשר יכולים לספק חוויות מרגשות, בטוחות ומלאות יופי בטבע הפתוח והנגיש לכולנו.

*למי שמתקשה בהליכה כדאי ומומלץ לשכור קלנועית או לרכוש מקל הליכה נורדי אשר יאפשרו לכם להתנייד בקלות

מאמר זה נכתב ונערך על ידי מערכת עזרים