טיפול בהורים זקנים – כיצד נוכל להקל עליהם?

טיפול בהורים זקנים – כיצד נוכל להקל עליהם?

בגיל המבוגר התמודדות עם פעולות שגרתיות ויומיומיות הולכת ונעשית מורכבת יותר וקשישים רבים מתמודדים עם לא מעט אתגרים. כדי להקל עליהם ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיסייעו להבטיח שהאנשים היקרים לכם יזדקנו בצורה הכי נוחה ומכובדת וישמרו על אורח חיים עצמאי עד כמה שאפשר.

להשאר לגור בבית במידת האפשר – אחד הקשיים הגדולים ביותר עבור קשישים הוא לעזוב את סביבת המגורים אליה הם רגילים ולעבור למוסד טיפולי. בין אם להביא אליהם מטפלת סיעודית ובין אם להעסיק עובד זר שילוו אותם לאורך היום או בכל ימות השבוע, מומלץ לאפשר להם לקבל את הטיפול בבית כל עוד הדבר מתאפשר.
הבטחת הטיפול הטוב ביותר – החל בעוזרת הבית שמגיעה לנקות, דרך המטפלים ועד הרופאים שמעניקים טיפול, בחרו בחוכמה את אנשי המקצוע שילוו את הקשישים בתקופה זו, כך שתהיו בטוחים שהם מקבלים את הטיפול הטוב ביותר שיש. כמו כן הקפידו לתאם בין הגורמים השונים ולעדכן את הקשישים על הגעתם.
הקפידו שהקשיש לא יהיה מבודד – כולנו מבינים את האתגרים שבבידוד חברתי במיוחד לאחר התקופה האחרונה, בידוד חברתי יכול לגרום לעוגמת נפש ומצוקה רגשית עבור קשישים, לכן שימו לב שהקשיש משחק תפקיד פעיל במסגרת המשפחתית, כמו גם הקהילתית.
שיתוף בהחלטות השונות – קשישים רבים זקוקים לעזרה יומיומית אם בביצוע פעולות שגרתיות ובאם בסידורים שונים. אם אתם רוצים להעסיק מטפלת סיעודית או עובד זר שילוו את הקשיש, אל תשכחו לשתף אותו בתהליכי קבלת ההחלטות השונים. כך הוא ישמח יותר לשתף פעולה.
השתמשו בטכנולוגיות המתקדמת ביותר שיש בתחום הטיפול – הישארו מעודכנים בכל הטכנולוגיות והפיתוחים החדישים בתחום הטיפול הסיעודי, שיוכלו לשפר את כל היבטי הטיפול שיקיריכם מקבלים. בין אם אלו מערכות ניטור מתקדמות, פתרונות הנגשה, תזכורות לנטילת תרופות ועוד.
דאגו למטפלים של הקשישים – טיפול בקשישים אינו פשוט ועליכם גם לדאוג למטפלים של הקשישים על מנת שלא ישחקו וימשיכו לבצע את עבודתם באהבה ומסירות. פעילויות הפגה, מתנות קטנות לתשומת לב, מתן הזדמנות לבלות זמן בחוץ או לקחת חופשה יעזרו להפיג מתחים ולהתחדש.
הקפידו לתקשר – אל תפחדו לתקשר עם יקיריכם בכל נושא הטיפול בהם, גם אם אתם מרגישים ששיחה כזו הולכת להיות קשה. יש המון כלים ומשאבים שעומדים לרשותכם, כמו גם ידע מקצועי שיכול לסייע לכם, כאשר אתם שואלים את הקשישים על סוג הטיפול שהם מקבלים ועל הציפיות שלהם.
צרו סביבה בטוחה – אם הקשישים ממשיכים להתגורר בבית, הקפידו להפוך את הסביבה שלהם לכמה שיותר בטוחה. כיום ישנם פתרונות נגישות שונים ומגוונים אשר יהפכו את הסביבה הביתית להרבה יותר מותאמת אישית, יעודדו את עצמאותם של הקשישים והאוטונומיה שלהם ויפחיתו את הסיכון לפציעה, נפילה או נזק.
המשיכו ללמוד ללא הרף – נסו להתעדכן בכל החידושים האחרונים בטיפול בקשישים ובשיטות עבודה מומלצות לטיפול בטווח הארוך. כמו כן, אתם מוזמנים לפנות לשירותי "אחות לדרך" שיעשו לכם סדר בתוך כל התהליכים הבירוקרטים ויספקו המון מידע שימושי, ייעוץ והכוונה בכל הנוגע לטיפול בקשישים.

מאמר זה נכתב ע"י אחות לדרך- ליווי רפואי על ידי אחות מוסמכת המעניקה מענה ייחודי וכוללני של ליווי רפואי מותאם אישית ותחת קורת גג אחת עבור בני משפחה המטפלים בהורה המבוגר. לאתר החברה> 
נערך על ידי : צוות עזרים.