מדריך לבחירת כיסא גלגלים ידני

מדריך לבחירת כיסא גלגלים ידני

על מנת לבחור את כיסא הגלגלים הידני הנכון, כזה שאינו גורם לפציעות משניות, עלינו להגדיר תחילה את טווח הניידות של המשתמש, ובהתאם לצרכים היומיומיים שלו נבחר את הכיסא המתאים ביותר עבורו.

ראשית, נתחיל במענה על מספר שאלות אודות המשתמש:

האם המשתמש זקוק לסיוע בניידות בדרכים משובשות ולא ישרות?

כאשר משתמש פוטנציאלי מתהלך על פני שטח לא ישר, נבדוק האם הוא יכול להסתפק  בקביים או הליכון כשבמידה ועזרים מסוג זה מספיקים לצרכיו יתכן ואינו זקוק כלל לכסא גלגלים, עם זאת במקרים רבים, במיוחד במטופלים עם לקות קוגנטיבית, ישנה המלצה להשתמש בכסא גלגלים גם כשהמטופל מסוגל לצלוח את הדרך באופן כמעט עצמאי וזאת על מנת למנוע ממנו את האפשרות להתרחק בצורה בלתי מבוקרת, ללכת לאיבוד או חלילה להיפגע ממכונית. במקרים הנ"ל שמירת השליטה על אצל המטפל באמצעות הושבת המטופל בכסא גלגלים, תבטיח טוב יותר את שלומו של המטופל.

האם למשתמש יש צורך בהיאחזות בעצמים מקובעים על מנת להרגיש יציב?

בהתניידות בתוך דירה, בדרך מהסלון למטבח למשל, נבדוק האם המשתמש נעזר בדרכו ברהיטים או בקירות בכדי שלא ליפול, במידה והוא מצליח להתנייד במרחב הביתי בצורה שכזו, רוב הסיכויים שכסא גלגלים בסיסי מאלומיניום יספיק בהחלט, כשבמידה והמשתמש עובר תקופת שיקום תחומה בזמן כתוצאה מפציעה או תאונה הרי שהשכרת כסא גלגלים ידני ארגונומי קל משקל יכולה להספיק ואין צורך ברכישה.

במידה והמטפל מבוגר, אנו ממליצים על כיסא גלגלים הניתן לבלימה בעזרת בלם יד, כך שהמטפל לא יצטרך להתכופף לצורך הפעלת הבלמים. בנוסף לכך, כיסא גלגלים במשקל אולטרה קל (שוקל מתחת ל- 10 ק"ג) יהיה נוח הרבה יותר ליציאה מהבית וקיפול לתא המטען בדרך אל או מטיפולים רפואיים, סידורים וכו'.

במידה ועל המשתמש להיעזר בכיסא גלגלים ידני במשך למעלה מ- 30 דקות ביום, מומלץ שיבחר כיסא גלגלים בעל עיצוב ארגונומי, כזה שמקל את הלחץ על הירכיים ומצויד ברפידות זרוע ארגונומיות המתעקלות פנימה, בהתאם למנח זרועות ומרפקי המשתמש. משענות זרוע ארגונומיות מקנות הרבה יותר מרווח נוחות למשתמש בכיסא הגלגלים וככל שנקפיד על פרטים אלה בטרם הרכישה, כך נבטיח אפשרות של ישיבה ארוכה מבלי להתעייף או לחוש בכאב מיותר.

במידה והמטופל לא מסוגל ללכת, האם הוא יכול לשבת בצורה נוחה ובטוחה מבלי ל'גלוש' מהכסא?

במידה והתשובה היא "כן", על רוכש כיסא הגלגלים לשאול שאלות נוספות: כיצד תתבצע הישיבה והקימה מהכיסא? כיצד יתבצעו המעברים אל ומהמיטה? כיצד ייכנס ויצא מהמקלחת? כיצד יעבור מכיסא הגלגלים למושב הנהג ברכב וכיצד יקום ממנו? וכיוב'. בין אם הצפי הוא להתניידות עצמאית ובין אם על הסתמכות עזרת אחרים; משענות זרוע ורגל בכיסא גלגלים רגיל עלולים רק להפריע ועל כן המשתמש יידרש לכסא קל ככל שניתן עם כמה שפחות ידיות ותוספות לא הכרחיות.

כיסא גלגלים ERGO LITE הוא כיסא גלגלים אולטרא קל משקל, בעל עיצוב קומפקטי המאפשר נשיאה והרמה בקלות רבה לתא המטען. לERGO LITE עיצוב ארגונומי ייחודי לישיבה נוחה ומניעת החלקה, שומר על יציבות ומונע התפתחות של פצעים העלולים להיגרם מישיבה ממושכת. בנוסף, עומד ה ERGO LITE  במבחני בטיחות לנסיעה ברכב וניתן להשתמש בו כמושב ברכב הסעות מתאים.

למי יתאים כיסא ה ERGO LITE?

ERGO LITE הוא כיסא קל משקל, צר, נוח לקיפול והרמה לתא המטען. הכיסא מתאים בעיקר לאנשים שרוצים להמשיך ולנהל אורח חיים פעיל, מבלי לתת למוגבלות הפיזית למנוע מהם להמשיך לטייל בטבע או בעיר, לצאת מהבית ולהנות מהחיים. הכיסא מתאים גם לאנשים עם מוגבלות חלקית שאינם יכולים ללכת פרקי זמן ארוכים, המחפשים כיסא קל אך יציב בעל עיצוב חדשני.

העיצוב הארגונומי והגמיש של הכיסא מאפשר גם לבן המשפחה המטפל להניע את הכיסא בקלות תוך שמירה על בריאות הגב, חגורת הכתפיים והמפרקים. וזאת בנוסף למשקל הקל שלו שמאפשר לכל מטפל, בכל גיל לשאת את הכיסא בקלות רבה לרכב או לקפלו לצורך אחסון בבית.

העיצוב הארגונומי הייחודי של הכיסא, בצורת האות S, מפזר את הלחץ באופן אופטימלי בעת ישיבה ומונע פצעים העלולים להיווצר מישיבה ממושכת.

לפרטים נוספים צרו קשר עם המשווק הבלעדי בישראל, אר-קיור מדיקל:  03-5329157 או במייל info@rcure.co.il

לדף המוצר בעזרים הקליקו כאן

כסא גלגלים ידני ניתן לקיפול
כסא גלגלים ידני ניתן לקיפול