פעילות במטבח בדגש על הגיל השלישי

פעילות במטבח בדגש על הגיל השלישי

בגיל השלישי, כשהגוף כבר אינו מתפקד כבימי העבר יש צורך לשלב פתרונות, שמקלים על החיים ושומרים על הבטיחות במטבח.

קיימים אמצעים שיקלו על הפעילות במטבח, ויהפכו אותה לבטוחה באופן ניכר.

מניעת החלקה

במטבח קיימת סכנת החלקה מיידית, התנועה המהירה בין המקרר למשטחי העבודה, עבודה עם מים ועם סירי בישול, ואדי המקום, הופכים את האזור ללח ומסוכן.

על מנת למזער את סכנת ההחלקה, יש להניח על גבי רצפת המטבח משטח נוגד החלקה מסיליקון, שייסע לשמור על יציבות וימנע את ההחלקה.

ניוד של כלים ממקום למקום

אחד האתגרים המרכזיים, העומדים בפני בני הגיל השלישי, הרוצים לשמר את עצמאותם במטבח באה לידי ביטוי בניוד כלים ממקום למקום. החשש משמיטת הכלים על הקרקע, חשש מחתכים, לכלוך ואי נעימות מונעים מרבים מהם לבצע פעילויות בסיסיות לחלוטין כמו למזוג לעצמם מרק בקערה, או ארוחה חמה אל תוך צלחת.

מנשא לצלחות חמות, מתקן להעברת סירים עם גלגלים יסייעו בניוד של מזון מנקודה לנקודה בבטיחות רבה.

פתיחה של צנצנות ובקבוקים

פעולה כה פשוטה וכה יום יומית ועדיין דורשת מוטוריקה עדינה משוכללת, כן זה אינו סוד, בגיל השלישי רבים חוזרים אחורה, ופעולות פשוטות הופכות למורכבות. פותחן צנצנות, עזר לפתיחת צנצנות, עזר לפתיחת בקבוקים, פותחן רב תכליתי וכן קופסא המאפשרת פתיחה ביד אחת, יקלו מאוד על הצורך, וייסיעו בשמירה על העצמאות.

עזרים נוספים לשיפור האחיזה

מלבד הצורך בהנעת כלים ממקום למקום, פתיחה של צנצנות ובקבוקים וכן הגנה מפני החלקה, קיים קושי באחיזה של כלי אכילה ועבודה מקצועית עם סכין. גם כאן עומדים לשירותכם עזרים בסיסיים למטבח, המסייעים לעבד ולחתוך את המזון בבטיחות וביעילות ולאחוז בכלי האכילה בבטחה.

כל אלו נותנים מענה גם לבני הגיל השלישי, הסובלים מיכולת מוטורית נמוכה, ועדיין רוצים לשמור על עצמאות.

לסיכומו של עניין,

העבודה במטבח מספקת עניין ומהנה במיוחד, אך כרוכה גם בסיכון רב.

סכנת החלקה ושמיטה של פריטים שבירים מהידיים, פוגעים בחוויה, והופכים גם את הפעולות היום יומיות לאתגר מורכב.

שילוב של אביזרים מונעי החלקה, אביזרים משפרי אחיזה, וכן אביזרים להקלה בעת ביצוע פעילות מוטורית עדינה כחלק מהשגרה היום יומית, מעניק תמיכה טובה יותר, ומאפשר גם לבני הגיל השלישי ליהנות ממידת העצמאות, שהיו מורגלים אליה ומקנים איכות חיים ועצמאות רבה.

נכתב על ידי: חברת הגיל השלישי 

נערך על ידי צוות עזרים

שתף את הפוסט