ייפוי כח מתמשך, מדוע זה חשוב לעתידכם?

ייפוי כח מתמשך, מדוע זה חשוב לעתידכם?

אנו שומעים רבות על ייפוי כח מתמשך הן בכלי התקשורת והן ברשתות החברתיות, כגון:  בפייסבוק, באינסטגרם ובכלל ברחבי האינטרנט.  

אם כן, ייפוי כח מתמשך זהו כלי רב עוצמה אשר באמצעותו יכול אדם כאשר הוא בצלילותו  ובכושרו השכלי, להחליט מי האדם אשר יטפל בענייניו כאשר הוא יאבד חלילה את  הכשרות לעשות כן.  

טלו מקרה במסגרתו לדאבון לב אדם עבר תאונת דרכים, החליק באמבטיה, עבר אירוע  מוחי וכיוצ"ב, כאשר כרעם ביום בהיר אותו אדם אשר עד לאותו אירוע(ייתכן אתמול) תפקד, ניהל את ענייניו, עשה סידורים, הלך לבנק, לדואר, לסופרמרקט, לקופת חולים, היה  בקשרי משפחה עם בני משפחה וכן ניהל קשרים חבריים עם חבריו, ולפתע כל זה אינו יכול  עוד להיעשות על ידו, שכן הוא עבר למשל, אירוע מוחי.  

שימו לב כי כל המטלות אשר אדם היה צריך לעשות לפני שהוא איבד את הכשרות, למשל  במקרה של אירוע מוחי הן עדיין מטלות שיש לעמוד בהן, ייפוי כח מתמשך נותן מענה טוב  ויוצא מן הכלל בדיוק למצבים האלה, שכן החיים ממשיכים ויש לתת מענה לכלל נסיבות  החיים בכדי שלא נינזק ובכדי שנוכל לעשות זאת ביעילות.  

ניתן לומר באופן כללי כי ייפו י כח מתמשך חולש על מספר תחומים, כגון: ייפוי כח מתמשך  לנושאים רפואיים, ייפוי כח מתמשך לנושאים כלכליים וכן ייפוי כח מתמשך לנושאים אחרים.  

אדם אשר איננו כשיר, לא יוכל ברוב המכריע של המקרים אף להביע נניח הסכמה לניתוח,  או לא יוכל מהפן הכלכלי למשל למשוך כספים מהבנק, או לא יוכל לקבל תרופות בבית המרקחת, מקרים אלה ועוד ניתנים לפתרון בעזרת ייפוי כח מתמשך.  

חשוב שנבין כי ייפוי כח מתמשך רצוי שיעשה בתבונה, בשום שכל ובבחינת "סוף מעשה במחשבה תחילה", ראוי כי נמנה בן משפחה קרוב או ידיד או חבר קרוב, אשר אנו סומכים עליו בכל מאת האחוזים, שכן זהו אותו אדם אשר יפעל בשמנו בזמן אמת כאשר אנו כבר לא נוכל לעשות כן, לכן זהו אדם אשר אנו יכולים לבטוח בו ולסמוך עליו ללא כל חשש  וללא כל עוררין.  

נקודה נוספת שחשוב שנבהיר הינה כי המרחק הגיאוגרפי אף הוא בעל חשיבות נעלה, שכן  באם ישנו אדם שאנו מאוד סומכים עליו, אך פיזית הוא גר במקום מרוחק, אזי אם נמנה  אותו כממונה על פי ייפוי כח מתמשך, המינוי שלו לא יהיה פרקטי וכן לא יהיה בר ביצוע,  

ולכן עלינו לחשוב שוב אם ברצוננו למנות אדם אשר קרוב לליבנו, אך רחוק פיזית מביתנו.  רבים שואלים אותי – מה קורה אם לא עורכים ייפוי כח מתמשך, כאשר ישנו מצב אשר  אדם איבד את הכשרות, נניח בשל תאונת דרכים וכי אדם זה לא דאג להסדיר מבעוד מועד את הנושא של ייפוי כח מתמשך, אזי כולם נכנסים לבעיה, הן אותו אדם אשר איבד את  הכשרות, הן משפחתו וילדיו וכן חבריו.  

מכיוון שללא ייפוי כח מתמשך לא ניתן לפעול בשמו של אותו אדם ואז אנו נזקקים לצו  מינוי אפוטרופסות אשר ניתן בסופו של יום, אם ניתן, על ידי בית המשפט לענייני משפחה.  הליך זה מתבצע על ידי הגשת תביעה לבית המשפט לענייני משפחה, על מנת שיינתן צו מינוי  אפוטרופסות, כאשר מחלקת הרווחה והיועץ המשפטי לממשלה הם המשיבים בהליך התביעה, ולכן הליך זה הינו יקר, מסורבל ואשר אורך זמן רב, ככל שבסופו של יום בית  המשפט לענייני משפחה יקבל את התביעה, אך אין לנו כל ערובה כי כך יהיה. 

תחת כל הסרבול שהזכרנו בעניין צו מינוי אפוטרופסות בבית המשפט, הרי שמונח בפנינו  פתרון אשר נותן מענה מצוין לכל הנקודות והבעיות שהזכרנו לעיל, והוא ייפויי כח מתמשך,  ולכן אין כל הגיון שלא לערוך ייפוי כח מתמשך אשר יכול להציל אותנו, פשוטו כמשמעו,  ממצב שבו אנו נהיה חסרי אונים וניפול חלילה בין הכיסאות.  

חשוב להבהיר כי לא לכל עו"ד יש את הסמכות והזכות לערוך ייפוי כח מת משך, אלא רק  עו"ד אשר עבר הליך השתלמות מתאים רשאי לעסוק בעריכת ייפוי כח מתמשך, לכן לפני  שאנו פונים לעו"ד על מנת לערוך ייפוי כח מתמשך, יש לפנות לעו"ד אשר אנו סומכים עליו  שיביא אותנו לחוף מבטחים, עו"ד אשר אמין עלינו וראוי לטפל בנושא כל כך רגיש, ובנוסף כמובן שיהיה רשאי ומוסמך לערוך ייפוי כח מתמשך.  

עצה ממני אליכם, בדקו את כל הנקודות הללו בטרם תקבלו החלטה על זהות עוה"ד אשר  יערוך עבורכם ייפוי כח מתמשך.

 יצוין, כי האמור במאמר זה לעיל, אינו אלא סקירה כללית בלבד של נושא ייפויי כח מתמשך,  ובוודאי אינו ממצה כלל ועיקר את מכלול ההיבטים הסבוכים, אשר רלוונטיים לייפוי כח  מתמשך ולדיני אפוטרופסות בכלל.  

אין לראות בתוכן המאמר או במה שאינו מופיע בו כייעוץ משפטי, ותוכנו או אי תוכנו אינו  מתיימר להוות תחליף לייעוץ משפטי. כמו כן, מאמר זה אינו מהווה כלל ועיקר הצעה לנקיטה ו/או לאי נקיטה פעולות ו/או צעדים כאלה ואחרים. כותב המאמר אינו אחראי  

באופן עקיף או ישיר לכל פעולה ו/או אי פעולה שתינקט כתוצאה מקריאת המאמר. אשר על כן, עקב הסוגיות הסבוכות העומדות על הפרק עת מתעוררת סוגיית ייפוי כח מתמשך בפרט וכן סוגיית דיני אפוטרופסות בכלל, יש לפנות בראשית הדרך לעורך דין  המומחה בתחום והיודע היטב את מלאכתו, על מנת שמלאכה זו ותוצאותיה תוביל את  הצדדים לחוף מבטחים בסיומה.  

מאמר זה נכתב על ידי משרד עורכי דין  ונוטריון חגי אורגד

 עורך הדין ונוטריון חגי אורגד, הינו מצוי, בקיא בתחום ייפוי כח מתמשך ומעורה בפרטיו.  עורך הדין חגי אורגד הינו בעל תואר B.L.L במשפטים, אשר לפני שנים רבות סיים את  לימודיו האקדמיים בהצטיינות יתרה. 

 עורך הדין חגי אורגד, מלווה ומטפל מזה שנים תיקים מורכבים ביותר העוסקים בתחומי  משפט כדוגמת ייפוי כח מתמשך, ללא פשרות, בהצלחה ובכישרון רב לשביעות רצון  לקוחותיו המלאה.  

מייל:  orgadlaw@gmail.com

כתובת:  שד' בן גוריון 63, קריית ביאליק

אתר המשרד: www.orgadlaw.co.il

נערך ע"י מערכת עזרים

שתף את הפוסט