איך מתגברים על בעיית הנגישות במדרגות?

איך מתגברים על בעיית הנגישות במדרגות?

 

פתרונות נגישות במדרגות לאנשים עם קושי בניידות

נגישות במדרגות בבית פרטי או במבנה ציבורי עשויה להיות אתגר רציני לכל אדם שיש לו מגבלה זמנית או קבועה בניידות. חוק הנגישות קובע כי יש להנגיש מבנים ציבוריים קיימים לטובת כלל האוכלוסייה. החוק אינו נותן מענה לאנשים עם בעיית נגישות המתגוררים בדיור משותף.

בשוק ישנם מספר פתרונות המיועדים להתגבר על בעיית הנגישות במדרגות.

מעלון כיסא למדרגות

מעלון כיסא הינו כיסא ישיבה הנע באמצעות מערכת חשמלית, כך שהוא יכול לנוע על גבי מסילה המחוברת לגרם המדרגות. המעלון מיועד לאנשים המתהלכים בכוחות עצמם ואינם מרותקים לכיסא גלגלים

מעלון משטח למדרגות

מעלון משטח מאפשר העלאת אדם היושב בכיסא גלגלים על גבי משטח המתקפל באופן חשמלי. בכך נחסך מקום כאשר המעלון אינו בשימוש. לרוב האדם הנכה יכול לתפעל אותו לבד ולא זקוק  לסיוע. על ידי שלט אל-חוטי או על ידי לחיצה על לחצני הטאצ' שעל לגבי המעלון עצמו. משטח הפלטפורמה הוא משטח נגד החלקה ויש סביבו זרועות הגנות שימנעו נפילה ממנו בעת תזוזת המעלון.

מעלון אנכי ללא פיר

מעלון אנכי ללא פיר מיועד לגבהים נמוכים של  עד 1 מטר. המעלון  אינו דורש פיר או חפירה במפלס הקיים בבית, גוף המעלון עשוי נירוסטה  מחוזקת. במעלון יש לחצני פיקוד מותאמים לגובה ולצורת השימוש של בעלי מוגבלויות בנוסף ישנה אפשרות של לחצני פיקוד בתחנה עליונה ובתחנה התחתונה לשליטה על ידי מלווה למשתמש.

מעלית אנכית

מתאים להתקנה במבנה חדש או מבנה קיים. המעלון הינו בפיר סגור עשוי קונסטרוקציית פלדה או קירות בטון. המעלון מציע פתרון יפה ואלגנטי לבעיית נגישות לבתים פרטיים ומוסדות ציבוריים.

בטיחות מעלון הינו נושא מרכזי מאוד, על כן מעלון מדרגות חייב לעמוד בתקנים המחמירים ביותר בישראל (מכון התקנים ) ובאירופה (מכוני בדיקה על פי תקינה אירופאית).בעת בחירה של חברה יש לוודא כי מוצרי החברה עומדים בתקנים מחמירים  והחברה  מתחייבת לשרות ברמה גבוהה וזמינה

לפרטים נוספים אודות מעלונים ומעליות לחץ כאן


נכתב על ידי עידן  נשנז – חברת עדן מעליות

נערך על ידי צוות עזרים

                   

שתף את הפוסט