הכירו את בייסיק סמארטפון-טלפון למבוגרים
בעולם שנהיה יותר ויותר דיגיטלי, יש כאלה שמתקשים להישאר מחוברים היות שהם אינם יודעים או אינם יכולים להסתדר עם מכשיר סמארטפון רגיל. את הפתרון לכך פיתחה חברת תוכנה כחול לבן שיצרה את ה"בייסיק סמארטפון" הטלפון לכולם גם למבוגרים חסרי גישה טכנולוגית וגם לאנשים עם נכות כלשהי כמו למשל בעיית שמיעה, ראיה, קושי במוטוריקה עדינה וכו'.
מכשיר הבייסיק מאפשר לאדם להתחבר מחדש לעולם באמצעות הנגשת הממשק כך שהכל גדול, הכל פשוט, הכל ברור ואין לחיצות שווא. כמו כן, יש לחצן מצוקה למקרה חירום השולח הודעה כולל מיקום. כמו כן לבני המשפחה יש ממשק ניהול מרחוק של המכשיר. העולם היום הולך ונעשה יותר ויותר דיגיטלי.
לכל מקום שאליו הולכים רואים אנשים עם מבט תקוע במסך הטלפון. אבל ישנם כאלה שמוצאים את עצמם מחוץ לעולם הזה – אנשים מבוגרים או כאלה עם נכות כלשהי שלא יכולים להסתדר עם מכשירי הסלולר הרגילים ובעצם מוצאים את עצמם מנותקים מהעולם. הם מתקשים לתקשר, ובוודאי לא יכולים לשלוח תמונות או סרטונים.
הפתרון שנמצא הוא פיתוח של חברת תוכנה ישראלית שנקרא "בייסיק סמארטפון " מכשיר המאפשר גם לאנשים מבוגרים או כאלה עם נכות כגון ירידה בשמיעה, בעיית ראיה, קושי במוטוריקה עדינה, קשיי זיכרון וכו' להתחבר מחדש לעולם באמצעות הנגשת הממשקים הכי חשובים.
שלמה, מנהל בבייסיק סמארטפון, מכיר את הנושא לא רק מעבודתו בתחום הטכנולוגיה והסלולר, אלא גם כאדם עם נכות מילדות שמשתמש בכיסא גלגלים ו יודע אישית עד כמה זה חשוב לכל אחד להיות מחובר ונגיש.
מה מייחד את המוצר שלכם?
המוצר שלנו מספק פתרון שהופך את מכשיר הסמארטפון המורכב והמסובך לכזה שהוא פשוט ונוח לתפעול והוא מתגבר על כל מיני בעיות שבדרך כלל אנשים מבוגרים או עם נכות נתקלים בהם. למשל, בבייסיק סמארטפון אין לחיצות שווא, המסך נענה רק אחרי לחיצה ארוכה. ניתן להגדיר את משך זמן הלחיצה הנדרש ונותן משוב ברטט כאשר הלחיצה נקלטת. כך נמנעות לחיצות לא רצויות ואין יותר את הבעיה של ההורים שמתקשרים עשרות שיחות לא רצויות ביום.
תכונה זו של היכולת לקביעת משך זמן הלחיצה הנחוץ הינה מוגנת בפטנט. יש במכשיר מקלדת מותאמת וגדולה המונעת טעויות הקלדה. בנוסף ניתן להשתמש במקלדת המסודרת לפי סדר ה – א'-ב' להקלה בהתמצאות.
במכשיר יש גם מרכז הודעות. המשמעות היא שהמרכז מאגד באופן אוטומטי את כל ההודעות הנשלחות למכשיר באמצעות WhatsApp ,SMS, מייל או אפילו הודעות מערכת ולא צריך לחפש אותן בכל מיני מקומות בטלפון נשמע נהדר.
יש עוד תכונות שיעזרו למבוגרים?
בוודאי. יש מצלמה שפשוט לתפעל אותה ומאפשרת צילום ושיתוף בקלות של תמונות וסרטונים. כמו כן, מרכז התמונות של הבייסיק סמארטפון מאגד באופן אוטומטי את כל התמונות במכשיר, בין אם צולמו על ידך, או שנשלחו אליך באמצעות WhatsApp , או מייל או כל דרך אחרת. באופן הזה, תמיד קל למצוא את התמונות והסרטונים והם לא נעלמים למשתמש.
האם הלקוח צריך לרכוש אפליקציות מיוחדות?
לא. הבייסיק סמארטפון מאפשר ללקוח להתקין כל אפליקציה הקיימת בחנות גוגל. אפליקציות ספציפיות כמו הווטסאפ למשל עברו התאמה מיוחדת כך שהן נוחות מאוד למשתמש וההודעות כולל המייל והסמס מופיעות בכיתוב גדול כך שהמשתמש לא צריך להתאמץ בקריאתם.
למי, בעצם, מיועד הבייסיק -סמארטפון?
המכשיר מיועד לאנשים בכל גיל שיש להם קושי לתפעל סמארטפון רגיל עקב קשיים טכנולוגיים, אורטופדיים, רפואיים, קוגניטיביים וכו'. לאלה שמשתמשים במכשירים ישנים ועוד. המוצר שלנו מאפשר להשתמש במכשיר הסלולרי ממש בפשטות. זה מרגש לראות אנשים שלא הצליחו להסתדר עם הסלולרי שלהם פתאום מצליחים לדבר ולעשות שיחות וידאו עם הילדים או הנכדים, שהם יכולים לקרוא ולשלוח הודעות, לראות תמונות וסרטונים.
לצלם בעצמם תמונות וסרטונים ולשלוח אותם. זה יוצר להם חיבור, גם אנושי וגם חברתי, עם האנשים הכי חשובים להם, ובכלל עם העולם. הם חוזרים לחיים חברתיים ולתקשורת ולהרגיש שהם בעניינים, שהם כבר לא בתקופת האבן והתחברו למאה העשרים ואחת.
אתם מוכרים מכשיר או תוכנה?
אנחנו מוכרים פתרון. הרוב המוחלט של הלקוחות קונים מאתנו את מכשיר הסמארטפון או הטאבלט עם התוכנה. אבל אם כבר יש ללקוח מכשיר מהדגמים שהתוכנה שלנו מותאמת אליו, הוא יכול לשלוח אלינו את המכשיר שלו ואנחנו נצרוב עליו את התוכנה.
אתם נותנים שירותים נוספים?
זה לא רק עניין המכשיר והתוכנה, אנחנו נותנים מעטפת פתרונות ללקוח ולבני משפחתו. השירות כולל מרכז תמיכה טלפוני שאפשר להתקשר אליו אם משהו לא עובד כשורה, או שהוא לא יודעים איך לתפעל משהו. יש לחצן מצוקה מובנה כחלק מהמערכת שגם מחייג למספר שהלקוח קובע וגם שולח הודעה עם מיקום. בנוסף, לבני המשפחה יש מרכז תפעול מרחוק של המכשיר. יש גם אמצעי בטיחות לבני המשפחה, כמו בדיקת מיקום. נניח אם הלקוח לא עונה, אפשר לבדוק את המיקום שלו.
במקרי חירום ניתן לבצע שיחה מתפרצת זה פעולה שיוצרת מאין אינטרקום בין מכשיר הבייסיק למכשיר של בן המשפחה וזאת בלי שהלקוח צריך לעשות פעולה כלשהי כך ניתן לשמוע מה קורה בסביבה של האדם, ניתן לדבר אליו ואם הוא ישמע אז בתקווה הוא גם יענה. זה כבר הציל חיים של אנשים.
היזם של החברה חיפש יום אחד את הסבתא שלו והיא לא ענתה. הוא עשה שיחה מתפרצת ושמע אותה נאנחת מכאב. מתברר שהיא נפלה ושברה את צוואר הירך והוא הזעיק לה אמבולנס. אנחנו דואגים לעדכן את המכשיר והאפליקציות הרלוונטיות באופן קבוע. הלקוח לא צריך לעדכן לבד כי חשוב לנו שהכל יפעל חלק. כמו כן יש למבוגר מרכז תמיכה טלפונית ויש גם את ממשק הניהול מרחוק של המכשיר לבני המשפחה.
הלקוחות המבוגרים לא נבהלים מהמחשבה שהם ישתמשו בסמארטפון?
לפעמים יש כאלה שאומרים לי "אני לא דיגיטלי, אני לא אלקטרוני". אז אני שואל אותם אם הם יודעים לקרוא. ברוב המוחלט של המקרים הם עונים שכן, הם ידועים לקרוא. ואז אני מסביר להם שזה כל מה שהם צריכים לדעת על מנת לתפעל את הבייסיק-סמארטפון. המוצר תוכנן כך שכל מי שיודע לקרוא יסתדר אתו.
הכל פשוט וברור, מבחינת עלויות האם מדובר במוצר יקר?
קודם כל, חשוב לדעת שמדובר בפיתוח כחול לבן, גאווה ישראלית, שנמכר גם בחו"ל. התוכנה עובדת על מספר מצומצם של מכשירי אנדרואיד ויש גם חומרות מיוחדות לבעלי מוגבלויות כמו למשל בעיות שמיעה קשות. מעבר למחירון מלא באתר>>
אם רוצים הדרכה בבית?
אין שום בעיה. נציג שירות יגיע עד אלייך, יעביר את אנשי הקשר וכל החומר מהמכשיר הישן ויספק הדרכה על תפעול המכשיר זה שירות בתשלום נפרד בו אנחנו גם מגדירים את אפשרויות התוכנה השונות לצרכים הספציפיים של האדם הספציפי.
אם אתה צריך להמליץ על הבייסיק סמארטפון בכמה מילים מה תגיד?
הבייסיק-סמארטפון נותן שקט נפשי ללקוח ולכל המשפחה וזאת מעבר לנוחות ולכך שהמשתמשים חוזרים להיות מחוברים לעולם.
עם בייסיק סמארטפון הלקוח נמצא בידיים טובות. צרו קשר למענה על שאלות נוספות