המדריך המלא לטיפול ביתי בפצע מזוהם

המדריך המלא לטיפול ביתי בפצע מזוהם

פצע מזוהם הוא פצע פתוח אשר חדרו אליו חיידקים וכתוצאה מכך התפתחה בו דלקת בעל יכולת החלמה מוגבלת.

פצע מזוהם עלול לסכן חיי אדם, מדרדר במהירות, מקשה על החלמת המטופל ומביא לכאב וסבל מרובים. הסימפטומים של פצע מזוהם יכולים להיות: כאב, אדמומיות, הפרשות מרובות ובמקרים חמורים גם בחילה, צמרמורות וחום גבוה.

כאשר פצע אינו מחלים תוך פרק זמן מקובל (בין שבועיים ל-6 שבועות) הוא נקרא פצע קשה ריפוי ויש להתאים לו את הטיפול הרפואי הנכון ביותר על מנת למנוע התדרדרות ולעזור לו להחלים.

טיפול ביתי בפצע יכול לשפר משמעותית את זמן הריפוי ואיכות החיים של המטופל ולתמוך בטיפול הרפואי הניתן במרפאות פצע או בבתי החולים.

זיהיתי שיש לי פצע מזוהם שאינו מחלים- מה אני עושה?
יש לגשת לקבלת טיפול רפואי מקצועי מאח/ אחות מומחים לטיפול בפצעים- ניתן לגשת למרפאת פצע בקופת החולים או לחלופין ליצור קשר עם שירות מרפא לפצע ולהזמין אח/ אחות פצע מקצועית עד הבית.

הטיפול המקובל בפצע מזוהם מתבצע בכמה שלבים:

  1. 1. ניקוי ייסודי של הפצע בעזרת תמיסה ייעודית לשטיפה וניקוי פצעים כגון Octenilin wound irrigation. התמיסה מסייעת בהסרת גורמים מזיקים מהפצע ומסייעת לקדם את הריפוי.
  2. לאחר שמנקים את הפצע היטב, מומלץ להשתמש בחבישה ייחודית בעלת רכיבים אנטימיקרוביאלים אשר מטפלים בזיהום וסופגים את ההפרשות המכילה יוני כסף אשר קוטלים חיידקים ומונעים התפתחות מחודשת של בקטריות בפצע.
    ניתן להשתמש בחבישה זו עד שבוע בהתאם לכמות ההפרשות בפצע.
  3. מעל לחבישה הטיפולית יש להניח חבישה משנית לאיטום מלא של הפצע. חבישה משנית צריכה להיות דקה וגמישה ואינה צריכה להכיל חומר פעיל .
  4. יש להחליף את החבישות אחת לשלושה ימים או בהתאם לכמות ההפרשות בפצע.
  5. בחינה של מצב הפצע- יש לגשת לגורם המטפל על מנת לבחון את מצב הפצע ולהחליט על המשך טיפול.

הטיפול המתואר הינו טיפול חיצוני בפצע. במקרים מסוימים הרופא המטפל ימליץ על מתן אנטיביוטיקה לטיפול מערכתי בדלקת ולכן יש להיוועץ עם הרופא לפני תחילת טיפול ביתי.

 ערכה לטיפול בפצע מזוהם
בערכה לטיפול בפצע מזוהם תמצאו תמיסת אוקטנילין 30 מ"ל, חבישת אנטיבקטריאלית לטיפול בפצע מזוהם- Activeheal Aquafiber Extra AG  וחבישה משנית לעיטוף מלא- Activeheal Silicon Foam Border.

הערכה מגיעה בנרתיק נשיאה רב שימושי ומכילה גם חוברת הנחיות עם הוראות מדויקות לטיפול בפצע.
המוצרים בערכה מתאימים לטיפול של כשבוע בפצע והעלות היא 80 ₪ כולל מע"מ.

לרכישת ערכה לטיפול בפצע מזוהם לחצו כאן >>> ערכה לטיפול בפצע מזוהם

התכנים המופעים בכתבה זו אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי וכל מטרתם לספק מידע ואינם בגדר המלצה או עצה רפואית ו/או חוות דעת רפואית מקצועית.

למגוון האמצעים לטיפול בפצעים לחצו כאן 

לקלינקות המטפלות בפצעים לחצו כאן 

 

 

שתף את הפוסט