כיצד ניתן  להנגיש את עמדת המחשב ?

כיצד ניתן להנגיש את עמדת המחשב ?

כיצד ניתן להנגיש את עמדת המחשב ?

מחשב הפך זה מכבר למוצר חובה בכל משרד או בית, אין לתאר את חיינו כיום ללא מחשב אישי. אנשים רבים מתקשים בעבודה מול מחשב וזאת בשל מצבם הרפואי. במאגר המידע עזרים מבחר גדול מאוד של עזרי עבודה עם מחשב ובמאמר הבא נסרוק עבורכם את כולם להנגשת עמדת המחשב שלכם או של יקירכם.

אביזרים למחשב

אביזרים למחשב כוללים את הציוד הנדרש לשם שימוש ושליטה במחשב. הציוד עבר התאמות ייחודיות עבור אנשים בעלי מוגבלות המתקשים בשימוש באביזרים הרגילים.

ציוד היקפי

ציוד מונגש למחשב מאפשר נגישות מלאה בשימוש במחשבים ובמחשבי לוח ע"י התאמתם לבעלי מוגבלויות שונות. המוצרים כוללים כלים ארגונומיים לעמדת המחשב, אפליקציות לילדים עם צרכים מיוחדים, זרועות למסכים, מקלדות גדולות לכבדי ראיה, עכברים מיוחדים, שולחנות חשמליים ותומכים לאזורים שונים בגוף לשימוש נוח וקל יותר.

תומכי זרוע למחשב

תומך יד  זרוע  למחשב מספק תמיכה ליד ולזרוע בעת השימוש במחשב וכך מאפשר התאמת עמדת המחשב לבעלי מוגבלויות. תומך זרוע ארגונומי, משטח תומך לזרוע ולאמה.

מערכת מיקוד מבט

מערכת מיקוד מבט מיועדת לאנשים שאינם מסוגלים להפעיל מחשב באמצעות עכבר או מתגים. המערכת מבוססת על מצלמה המזהה את תנועות העיניים ומאפשרת שליטה על סמן העכבר ועל אפליקציה המפעילה את המקלדת. בדרך זו ניתן להפעיל כל תוכנה במחשב.

מקלדת וירטואלית

מדמה את המקלדת הפיסית ומאפשרת הקלדה בעזרת מיקוד מבט או פקודה קולית.

טמ"ס – טלויזיה במעגל סגור לכבדי ראיה

טלוויזיה במעגל סגור -טמ"ס  הנה טלוויזיה ללקויי ראיה המאפשר הגדלה אלקטרונית של פריטים. ניתן למצוא טמ"ס בעל מסך מחשב עם הקראה לליקויי ראיה הפועל ללא ריצודים המפריעים מאוד לאנשים מסוימים. טמ"ס משמש כמחשב נייח או נייד ומיועד לעבודה לימודים ופנאי.

צג ברייל

צג ברייל נו מכשיר לאנשים עם לקות ראייה המאומנים בשימוש בכתב ברייל. הצג מתחבר למחשב רגיל ובעזרת תוכנת קורא מסך הוא מאפשר להקליד ולקרוא מהמחשב בכתב ברייל. קיימים סוגים שונים של צגים הנבדלים זה מזה בעיקר בגודלם.

תחליפים לעכבר

תחליפי עכבר  הינם עכברים מיוחדים המנגישים את המחשב לאנשים עם מגבלה בידיים ומאפשרים הפעלה נוחה של סמן העכבר גם לזמני עבודה ממושכים וזאת בעזרת כדור עקיבה ייעודי, ג'ויסטיק או מתגים.

עזרי מחשב נוספים לעיוורים

מבחר מוצרים המאפשרים התאמת עמדת מחשב לעיוורים, בהם: מדפסות ברייל, צגי ברייל, מקלדות מותאמות, תוכנות הגדלה ותוכנות הקראה.

מתאמי מתגים

מתאם מתגים הינו מכשיר המתחבר למחשב ומסייע לשלוט בו באמצעות מתגים המחליפים את פעולת המקלדת או העכבר. המתאם מיועד לאנשים בעלי מוגבלות ביד שאינם יכולים להשתמש בעכבר או במקלדת.

שולחן עמידה מתכוונן

שולחני העמידה המתכווננים מיועדים לאנשים הזקוקים לשינוי גובה השולחן במהלך העבודה. שולחן חשמלי מאפשר עבודה בעמידה או שימוש בכסא ארגונומי המפחית לחצים מעמוד השדרה. שולחן עבודה חשמלי מאפשר גם התאמה מדויקת  של גובה השולחן עבור אדם היושב בכיסא גלגלים. מקווים שמאמר זה כיצד ניתן להנגיש את עמדת המחשב ? עזר לכם למצוא כלים להנגשת עמדת המחשב שלכם
שתף את הפוסט