התאמת רכב לנהיגה

התאמת רכב לנהיגה

אני בת-חן, בת 28, ונולדתי ללא כף יד ימין ורגל ימין מהברך ומטה. מאז שאני זוכרת את עצמי ניהלתי חיים עצמאיים עם מינימום סיוע .

לפני כחצי שנה הוצאתי את ספר הביכורים שלי "על רגל אחת" שמתאר סיטואציות בחיי בהם התמודדתי עם המגבלה הפיזית, התמודדות עם סביבה שלא רגילה לשונה, התמודדות עם כאב פיזי ומצבים בהם התקשיתי להשלים עם מראה הגוף והקשיים שהוא מציב בפניי. בספר אני מספרת על התהליך שעברתי עד לקבלה עצמית- גופנית, על הדרך שלי לעבר אהבה עצמית, תוך כדי שאני בוחנת את גבולותיי באמצעות התנסות במגוון סוגי ספורט.  

אני מזמינה אתכם לרכוש את הספר שלי ולקחת ממנו כל אחד את מה שמתאים עבורו. 

היום רציתי לספר לכם כיצד אני נוהגת ברכב באופן עצמאי לגמרי.

כל מי שנוהג יודע שעל מנת לנהוג צריך לפחות את רגל ימין ושתי ידיים על מנת לסובב את ההגה, להפעיל איתות, מגבים וכו'. אז עבורי רכב סטנדרטי לא כל כך מתאים כי כפי שסיפרתי לכם נולדתי ללא כף יד ימין וללא רגל ימין מהברך ומטה. נראה אתכם נוהגים כך. 

אז כשבאתי ללמוד נהיגה, חקרתי את הנושא, מכיוון שלא יכולתי ללמוד על רכב רגיל וכך הכרתי חברה חדשה, שגם  קטועת כף יד מלידה, ממש כמוני, רק ביד שמאל. פניתי אליה, התחברנו ובהמשך התייעצתי איתה על לימוד נהיגה. גל, שם בדוי, הפנתה אותי למורה המתמחה בלימוד נהיגה לנכים בפתח תקווה. מיד כשפניתי אליו ותיארתי בפניו את המגבלה הוא הסביר לי שאין שום בעיה וברכב שלו מותקנים אביזרים המאפשרים נהיגה לכל אחד.

במפגש הראשון שלנו גיליתי על הדרך הפשוטה כל כך להנגיש את הרכב עבורי. מורה הנהיגה פנה לכיוון הבגאג' והוציא מתוכו מתקן שנראה כמו מוט עם שתי דוושות והתקין אותו בתוך הרכב היכן שנמצא הגז – צד אחד הוא הגביה מעט וכיסה איתו את גז ימין ואת השני השאיר פתוח- כך שתתאפשר לי לחיצה על הגז באמצעות רגלי השמאלית. דרך אגב ידעתם שבחו"ל אפשר להשכיר רכבים כאלה ללא שום תוספת מיוחדת? 

לגבי הפעלת האיתות ומערכות אחרות באוטו ישנו תפוח הגה מיוחד המכיל בתוכו את כל הפונקציות – צפצוף, איתות, וישרים אחוריים וקדמיים, הדלקה וכיבוי אורות דרך ואורות מעבר. כך שאני יכולה לשלוט בהגה ובמערכות אחרות של הרכב ביד אחת ללא קושי.

באופן הזה אני ניידת ויכולה לנהל חיים מלאים ועצמאיים כמעט לגמרי.

בפעם הבאה אספר לכם איך אני מצליחה לבצע אימוני ספורט בחדר הכושר .

להתראות 

בת-חן"

שתף את הפוסט