טיפול בהורים – אתגרים בטיפול בהורים מזדקנים

טיפול בהורים – אתגרים בטיפול בהורים מזדקנים

עם ההזדקנות נוצרים אתגרים חדשים  להורים, וגם עבור הילדים המטפלים בהם. הזדקנות ראויה מתחילה בתכנון ראוי. קל  יותר לנהל את התיק הסיעודי של ההורים ברגע שתדעו מהם האתגרים שמחכים לכם, למה צריך להתכונן ? ואיזה תהליכים כדאי להתחיל עוד השבוע?

על מנת לסייע לכם  חילקנו את האתגרים לארבעה מישורים:

אתגרים כלכליים אחרי גיל פרישה

אם ההורים שלכם כבר הגיעו לגיל הפרישה  סביר להניח שהם נשענים על פנסיה וקצבאות מטעם המדינה, ללא משכורת קבועה. החסכון לקראת תקופת הפנסיה כבר נצבר, אך עוד נשארו כמה דברים לחסוך אליהם. הכינו את עצמכם להוצאות רפואיות. טיפולים רפואיים, רכישת תרופות וציוד רפואי, ואף אשפוזים במוסדות סיעודיים במידת הצורך. כדאי להתכונן להוצאות המתלוות לרגע בו ההורים הופכים לסיעודיים – כמו הנגשת הבית, או מעבר לבית אבות. שימו לב במיוחד לתשלום על עובדים זרים, מאחר שיש צורך לחסוך סכום כסף משמעותי לסוף ההעסקה בשביל לשלם את גמר החשבון, מעבר לשכר החודשי. זכרו שיש גם הוצאות בירוקרטיות (עו"ד לענייני צוואה, עו"ס לליווי אישי וכו'). 

השתדלו לחסוך מראש, הוצאות בלתי צפויות הן תוצאה בלתי נמנעת של הזדקנות. וודאו שמיציתם את כל הזכויות שלכם!

אתגרים רפואיים הנובעים מהזדקנות

עם הזקנה – צצות בעיות רפואיות. השתדלו לעשות את ההתאמות הנדרשות, ולוודא שההורים שומרים על אורח חיים בריא ופעיל. מבוגרים רבים נוטים להישאר בביתם לאחר הפרישה לפנסיה מטעמי נוחות או חוסר פעילויות, אך חוסר פעילות מובילה לירידה ביכולות פיזיות ושכליות.

 פעילויות חברתיות הן חשובות ביותר, מאחר והן מונעות התדרדרות קוגניטיבית, והן הוכחו כתרופה המונעת היעילה ביותר לאלצהיימר ודמנציה. גם פעולות ספורטיביות הן קריטיות למניעת ניוון של הגוף. התאימו את הפעילויות הגופניות למצב הרפואי של המבוגר – גם הליכות רגועות בשכונה הן יעילות מאוד. זכרו למצוא גריאטר ופסיכוגריאטר בעלי ניסיון, כדי שתוכלו לסמוך עליהם שירכזו וינהלו את התיק הרפואי עבור ההורים.

אתגרים רגשיים  בטיפול בהורים

לצערנו, הזקנה לרוב גורמת להידרדרות קוגניטיבית ופיזית של ההורים. תהליך ההידרדרות קורה אל מול עיני הילדים ומשפיע עליהם עמוקות. בנוסף – נטל הטיפול בהורה סיעודי גובה זמן רב ומאמץ מהילדים. לכן חשוב שתצרו לכם עוגנים שיאפשרו לכם להתאוורר מהטיפול התובעני. חשוב שתהיה לכם כתף תומכת להישען עליה, ולעיתים גם ליווי של אשת מקצוע שתיקח על עצמה חלק מהמטען. אל תישארו לבד אל מול הטיפול בהורה, מאחר ושלל האתגרים הכרוכים בטיפול עלולים לערער את היציבות ואת השגרה שלכם. זכרו שיש לכם קריירה, משפחה וחיים אישיים. אין ביכולתכם לקחת לבד על הכתפיים את כל משקל הטיפול והדאגה להורה.

אתגרים ביורוקרטיים

יחד עם הכניסה לעולם הסיעוד – נופלות על הילדים ערמות של בירוקרטיה ומסמכים. העזרו בעובדת סוציאלית מנוסה מתמחה בזקנה ובסיעוד שתסייע לכם לנווט את הספינה בים הניירת שמחכה לכם. מיצוי זכויות  הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעולם הסיעודי, ועובדת סוציאלית כזו תוכל לעזור לכם מאוד בתחום הזה (בנוסף לליווי הרגשי). 

אל תפספסו זכויות ואל תבזבזו זמן בגלל חוסר ידע בתחום הסיעוד. כמו כן, דעו שלעיתים בגלל כשלים בירוקרטיים עלולים להישלל מכם זכויות שמגיעות לכם, ולכן חשוב להיעזר באשת מקצוע המתמחה בתחום ויודעת לשים לב לכל שגיאה קטנה בתהליכים בירוקרטיים.

רוצים לקבל הכוונה וליווי אל מול האתגרים הללו ביעילות, מקצועיות ורגישות?

אשמח להסביר לכם כיצד לעשות זאת נכון!

אני כאן עבורכם, אל תהססו לשלוח הודעה או להרים טלפון.

רק בריאות לכולם !

נכתב ע"י ליאת כהן -עובדת סוציאלית מומחית בזקנה, דמנציה, סיעוד.

נערך ע"י מערכת עזרים.

 
שתף את הפוסט