טיפול בפצעי לחץ באמצעות ארומתרפיה- שמנים אתריים

טיפול בפצעי לחץ באמצעות ארומתרפיה- שמנים אתריים

מאת : שירלי קורין – בא בית טיפולים וחוגים פרטיים בבית שלך

עו"ס & מטפלת בארומתרפיה

אחת התופעות השכיחות מהן סובלים אנשים המרותקים לכסא עקב מוגבלות, הם פצעי הלחץ. הישיבה הממושכת ללא שינוי מייצרת לחץ מתמשך במקומות שונים בגוף שפוגע בזרימת הדם והחמצן למקום ובהמשך מתהווה פצע לחץ מכאיב, שמוסיף על הסבל הקיים. ארומתרפיה- טיפול באמצעות ריח, וליתר דיוק על ידי שמנים אתריים, היא שיטה עתיקה –חדשה, שיכולה לעזור במקרים אלה באופן טבעי וללא תופעות לוואי. ארומה משמע ריח, תרפיה- טיפול ומכאן השם ארומתרפיה.

בזמן העתיק נעשה שימוש בעזרת שמנים כבר במצרים העתיקה. השמנים היו נפוצים במגוון רחב של תרבויות ועמים, ביניהן הסינים, ההודים האינדיאנים והיוונים. השמנים שימשו לצרכי קוסמטיקה, פולחן, ובישום. במגילת אסתר מוזכר כי הנשים שיועדו למלך טופחו בשמן המור כחלק מההכנה לקראתו. ריחות השמנים מוזכרים גם בהקשר של הקטורת שהייתה בבית המקדש.

בעת המודרנית, רנה מוריס גאטפוסה, יליד צרפת, הטביע את שמה של שיטת טיפול זאת. רנה מוריס, יליד 1881 ייצר תכשירי קוסמטיקה ובדק את תכונותיהם של השמנים האתריים.

השמנים האתריים מופקים מחלקיו של הצמח: עלים, פרחים, פירות אך גם מעשבים ועצים. לכל שמן יש חומרים פעילים באמצעותם ניתן לטפל במצבים שונים. בימינו, השמנים משמשים את תעשיית המזון להפקת חומרים טעם וריח טבעיים, ואת תעשיית הקוסמטיקה. הרבה פחות, מודעים ליכולתם של השמנים לטפל במגוון גדול מאד של מצבים ובעיות פיזיים וגם במצבים רגשיים.

הצמח שמייצר את השמן האתרי עושה זאת כהגנה מפני מחלות, פטריות, בעלי חיים שונים ולמשיכת מאביקים. מכאן שלשמן תכונות ריפוי טבעיות.  לכל צמח יש חומרים פעילים שונים ותכונות מרפא שונות. אנשים קשישים, נכים ובעלי מוגבלות שנוטלים ממילא מגוון רב של תרופות בעלות תופעות לוואי שונות, צריכים להימנע ככל האפשר מלקיחת תרופות נוספות כאשר יש אפשרות לטיפול באמצעות שמן ארומתי בבעיה ממנה הם סובלים בדרך טבעית.

נדגיש, טיפול בשמנים שלא כמו תרופה אינו מדכא סימפטומים או מעלים אותם, אלא מטפל ממש בסיבת המחלה. כשמשתמשים בשמן בצורה הנכונה ובמינון הנכון, ניתן לראות הטבה משמעותית במגוון בעיות, ביניהן גם פצעי לחץ.

ישנם שמנים אתריים שמשפרים את זרימת הדם, מאלחשים ומפחיתים כאב, מרפאים גירויים על שטח העור, מונעים דלקת ומטפלים בזיהומים. 

הכנת השמן והתאמת התרכובת הנכונה נעשית על ידי ארומתרפיסט מוסמך בלבד, לאחר בירור מצבו הרפואי הכללי של האדם, על מנת להכין עבורו את השמן המתאים ביותר. בתשאול שנעשה, נלקחות בחשבון כלל המחלות מהן סובל האדם והתרופות אותן הוא נוטל. לעיתים ישנם שמנים שיכולים לעזור גם במחלות נוספות, שאם היא קיימת אצל אותו אדם, נעדיף  להשתמש בהם ולתפוס שתי ציפורים על העץ במקום אחת ולא בכאלה שיטפלו בבעיה זאת בלבד. ישנם שמנים שמשפיעים על המצב הרגשי ואפילו המנטאלי, ואם נלווית לבעיה של פצעי הלחץ גם מצוקה רגשית, נשקול אולי הוספה שלהם גם כן.   

בפצעי לחץ אופן השימוש מתבצע במריחה. בבעיות אחרות ניתן להשתמש גם בהרחה, בהדפה ולעיתים גם בבליעה. השמנים נספגים בגוף ונכנסים אל מחזור הדם. היכולת הזאת של חדירה דרך העור קיימת רק בשמנים ובחומרים כימיים.

אז אם טרם ניסיתם את האפשרות הזאת, ואתם סובלים מפצעי לחץ, אך גם בעיות נוספות, כדאי להתייעץ אתנו. 

בא בית- טיפולים וחוגים פרטיים בבית שלך  050-6998715

 

https://tipulbabait.co.il/

 

 

 

 

שתף את הפוסט