מהם היתרונות בשימוש בעט חכם?

מהם היתרונות בשימוש בעט חכם?

להישאר מרוכזים בשיעור ולרשום תוך כדי כך, נשמע מעייף? 

בכל העולם כבר גילו את העט החכם של חברת Livescribe כעת הוא הגיע גם לישראל ועכשיו זמין עם אפשרות כתיבה בעברית/ערבית.

בבדיקה שערך מכון ייל לדיסלקציה ויצירתיות בארה"ב על סטודנטים בגילאים שונים נמצא קשר ישיר בין שימוש בעט לשיפור בחוויית הלימוד ותוצאותיה.

רבים התלמידים אשר חווים תסכול כל פעם מחדש בעת שנמצאים בשיעור אל מול מורה ממהר ולא מצליחים להדביק את קצב הדיבור של המורה ולהמיר זאת לכתיבה. רוב התלמידים יצליחו לכתוב הכל במהירות אך ככל הנראה יפספסו פרטים רבים בהבנה שלהם בנוגע לחומר הנלמד אלא שאלו שמתקשים בכתיבה  פשוט יתייאשו ומראש יוותרו על השיעור.

לא משנה מה הרקע לקושי  תלמידים אלו עשויים לחוש תסכול לאורך החיים ואי-מיצוי יכולותיהם בנושאים שבהם יכלו להגיע להישגים גבוהים.

אז איך מתמודדים אותם תלמידים?

במרבית המקרים, פשוט מוותרים על הכתיבה, לוקחים סיכומים מחבר שסיכם ומנסים ללמוד מתוך זה למבחן. אלא שכאשר מדובר בתלמידים מתקשים ובעלי לקות למידה תרגול הכתיבה הכרחי. תלמידים אלה מתקשים ללמוד לבדם, ללמוד מהערות המורה לתשובותיהם ולהסיק מסקנות בעצמם, ונדרשת עבורם למידה מפורשת ומכוונת של הנושא.

אגף לקויות למידה והפרעות קשב  במשרד החינוך ממליץ  למורים לעזור לתלמידים אלו באמצעות שימוש בלוח, אשר מקל על המתקשים לשמור על קשב ומסייע להם לחזור ולהשתתף בשיעור גם כאשר הם ”נעלמו“ לזמן-מה, כמו כן הצגת שאלות ממקדות לפני השיעור מסייעת מאוד לתלמידים מוצפים בגירויים שונים ובעומס מידע להתמקד בעיקר ולאחסן את הפריטים הרלוונטיים, ולייצר סביבה שקטה עד כמה שניתן. ניהול של דיונים כאשר רק אחד מדבר מסייעת להפחית גירוים בסביבה ולהתמקד בנושא.

כל הדרכים הללו בהחלט יוכלו לסייע אך ישנה דרך חדישה ואפילו די פשוטה ומהנה שיכולה להקל מאוד ולסייע לתלמידים אלו להגיע לידי עצמאות בלמידה ללא תלות באופי המורה המלמד

הפתרון הוא עט חכם שיכול לזהות את כתב היד, להציג אותו על גבי מסך, להשמיע את השיעור הנלווה אליו בצורה מחולקת לנושאים, להפוך את הכתיבה הידנית להקלדה ואפילו לשתף זאת עם חברים.

אז מהו למעשה העט החכם ?

מדובר בפיתוח אמריקאי ייחודי וחדשני. למעשה, העט החכם קולט את כל מה שנכתב ומעביר אותו ישירות כפי שהוא לאפליקציה שבה כל המחברות מופיעות בצורה דיגיטלית. כל מה שנשמע נקלט אף הוא באמצעות האפליקציה. אפליקציה זו היא למעשה חינמית והיא נקראת לייבסקרייב פלוס אותה ניתן להתקין בקלות במכשיר החכם או במחשב. הסנכרון בין העט לאפליקציה מתבצע באמצעות הבלוטוס.

העט מגיע עם מחברות מיוחדות בגדלים שונים. מחברות אלו הינן בעלות סיבים אופטיים.

הייחודיות העיקרית של העט זה שהוא מסנכרן את הכתיבה עם השמיעה. זה אומר שברגע שמישהו כותב במחברת ובמקביל מתבצע שיח, ישנה אפשרות שהשיח יהיה מוקלט באמצעות העט דרך האפליקציה, על גבי המכשיר החכם. כך שאם רוצים לשמוע הקלטה רק בנושא ספציפי או לחזור לנקודה מסוימת שעלתה בעת שיעור/פגישה וכד, כל מה שצריך לעשות, זה פשוט ללחוץ על המילה או הסימון עם העט בתוך המחברת ולשמוע את ההקלטה מאותו רגע נתון.

בצורה זו, בקלות ובמהירות, כל הכתוב מופיע מול העיניים ממש כמו במחברת רגילה בכתב היד שלנו אליו אנחנו רגילים ובמידה ואנחנו רוצים לשמוע מה קרה ברגע שבו לא היינו מרוכזים למשל, אנחנו ניגשים למילה או לסימון שעשינו במחברת, נוגעים בו עם העט כאמור ושומעים מה קרה באותו רגע נתון ובמקביל יכולים להשלים חומרים שפספסנו. אם שכחנו מחברת מסוימת בבית, היא נמצאת כמובן במכשיר החכם שברשותנו מאחר וכל המחברות הן גם דיגיטליות.

בנוסף, העט החכם יודע לזהות את כתב היד, במידה והוא ברור ובלחיצה פשוטה באפליקציה הוא הופך את כתב היד לכתב דפוס. כך למעשה, נחסכות לנו שעות רבות של הקלדה וישיבה ממושכת מול מחשב. במידה והכתיבה הייתה מהירה מאוד בשלב מסוים, והכיתוב לא היה ברור, ניתן לתקן את האיות של מילה שהתפספסה באמצעות הקלדה באפליקציה.

ניתן לבצע חיפוש חומרים בכתב היד לפי מילות מפתח, ניתן להוסיף תמונות לכיתוב, ניתן ליצור מחברות דיגיטליות ולשלב בין מחברות מנושאים שונים, ניתן לשתף חברים בקבצי כתיבה ושמע דרך יישומי ענן מוכרים, מייל, פייסבוק, ווטסאפ וכד'.

העט החכם מגיע עם חיי סוללה של 10 שעות כתיבה והטענה מלאה שלו אורכת כ- 90 דק'. יש אפשרות לשמור עד כ- 1200 עמודי כתיבה לפני שמסנכרנים לאפליקציה שבה ניתן לשמור כמויות עצומות של כתיבה ושמע.

בצורה זו, גם אם אנחנו נמצאים רק עם המחברת והעט, ללא המכשיר החכם, כל הכתוב יישמר ויסתנכרן כשנהיה ליד המכשיר החכם/ המחשב שלנו.

אין פלא שבכל העולם מתפעלים מהעט החכם וחוקרים את השפעותיו על קבוצות שונות באוכלוסייה.

בארה"ב, ה-Yale Center for Dyslexia & Creativity ביקש משישה סטודנטים לעשות שימוש בעט במשך שישה שבועות. הסטודנט הכי בוגר במחקר, מצא כי השימוש בעט עזר לו מאוד בעיקר בעת שלמד למבחני הסמסטר. סטודנט נוסף, השתמש באייקונים המלווים לאפליקציה (באמצעותם ניתן לסמן נושאים חשובים) והרבה ליצור מחברות דיגיטליות מנושאים שונים ולשתף זאת עם חברים. יחד עם זאת, גילה המכון כי סטודנטים שקל להם ללמוד רק מתוך הכתוב, נעזרו פחות באפשרות ההקלטה של העט.

בנוסף, המכון מצא שהעט עוזר מאוד לילדים בעלי דיסלקציה מאחר וילדים אלה משקיעים מעט בכתיבה ויותר בהקלטות וכך הם נשארים מרוכזים במהלך השיעור ומשתחררים מהמרדף אחר קצב השיעור. לכתבה המלאה: https://dyslexia.yale.edu/resources/tools-technology/tech-tips/livescribe-smartpen/

לסיכום, נראה שהעט החכם יודע לעשות כל כך הרבה ויש באפשרותו לאפשר מעט מרווח נשימה בקצב החיים המסחרר בו אנו נמצאים. בין אם תרצו להאט את הקצב, בין אם יש לכם בעיית קשב וריכוז, בין אם יש לכם דיסלקציה, כבדות ראיה, בין אם אתם סטודנטים שחשובה להם חווית הלימוד, בין אם אתם עורכי דין או אנשי עסקים או כל מי שלא תהיו שתרצו שהשיעור/פגישה/שיחה תתקיים ותישאר ובמקביל תרצו להיות נוכחים באמת, העט בהחלט יכול להפוך לחבר החדש שלכם ולסייע לכם בכל תחומי החיים.

את העט החכם ניתן למצוא באתר עזרים תחת הקטגוריה קריאה וכתיבה או באתר האונליין
www.circuitcity-online.co.il
נכתב ע"י: סירקט סיטי

נערך ע"י:  עזרים.

תמונה של כתיבה בעט רגיל המצריך גם הקלדה למחשב
תמונה של כתיבה בעט רגיל המצריך גם הקלדה למחשב
שתף את הפוסט