טיפול ומניעת  פצעי לחץ באמצעות  מוצרי Parafricta

טיפול ומניעת פצעי לחץ באמצעות מוצרי Parafricta

טיפול בפצעי לחץ יכול להיות תובעני אך שמירה על משטר טיפול טוב היא המפתח למניעת התפתחות תנאים חמורים יותר. כמשתמשים במונחים פצע לחץ או כיב מתייחסים לאזור עור שנחלש או נשבר על ידי שילוב של שפשוף ולחץ מתמשך. השיטה הפשוטה ביותר להפחתת הסיכון להתפתחות פצעי לחץ היא זהירות בשינוי מנח ולעתים קרובות הגנה על אזורים פגיעים מפני שינויים אלו. עם זאת, השיטה הפשוטה ביותר היא לא תמיד הקלה ביותר.

במאמר זה נבדוק כיצד מטפלים לעתים קרובות בפצעי לחץ בבית.

פצעי לחץ, כיבים: מה הם בעצם?

פצעי לחץ המכונה גם כיבים – הם פצעים המתפתחים עקב נזק לרקמות הנגרם מחיכוך, כוחות גזירה ולחץ על אזורים פגיעים בגוף. פצעי הלחץ יכולים להשפיע על העור ועל הרקמה הבסיסית, ולגרום לאי נוחות וכאב. במקרים חמורים, פצעי לחץ יכולים לחדור פנימה דרך השריר ולהגיע עד העצם מה שעלול להוביל לסיבוכים נוספים.

על ידי הבנת גורמי הסיכון ושמירה על ערנות לסימני אזהרה מוקדמים, המטפלים יכולים לסייע במניעת היווצרות פצעי לחץ ולסייע בתהליך הריפוי.

טיפול בפצעי לחץ בבית

כאמור, טיפול בפצעי לחץ בסביבה ביתית מצריך שגרה קפדנית של תנועה מבוקרת כדי להקל את הלחץ על אזורים עם פצע לחץ או בסיכון לפתח פצע לחץ. על מנת למנוע היווצרות של פצע לחץ ולטפל בפצע קיים מומלץ להשתמש בבדים רכים עם חיכוך נמוך כדי למתן את החיכוך וכוחות הגזירה הנגרמים כתוצאה מתנועות אלה ויוצרים או מחמירים את פצעי הלחץ. יסייעו לכם בכך מוצרים שונים של חברת Parafricta המיוצרים מבד בעל מקדם חיכוך נמוך ומותאמים לאזורי הגוף השונים. מגוון המוצרים המיוצרים הם :סדין, מגן עקב, תחתון או ציפית לכרית המאפשרים לשנות מנח במיטה בקלות ובנוחות ללא פגיעה באזורי הגוף שנמצאים בסיכון כמו העקב, האגן, הכתפיים.

הקפדה על שינוי תנוחה בזמנים קבועים ושינוי תנוחה זהיר הכולל שימוש בבדים עם חיכוך נמוך הוא הבסיס לכל תוכנית טיפול בפצע לחץ.

למרות שיש לקבוע את קצב ותדירות התנועות אינדיבידואלית לכל אדם, כלל אצבע כללי מציע שחולים הנמצאים בסיכון ושוכבים במיטה צריכים לשנות מנח לפחות פעם בשעתיים ולאנשים שיושבים תקופות ממושכות, מומלץ לנוע פעם בחמש עשרה דקות.

ניתן לטפל ברוב פצעי הלחץ בדרגה 1 ו-2 בהצלחה בבית, באמצעות הקפדה על שינוי מנח זהיר, שימוש במוצרי בד עם חיכוך נמוך ומשטר היגיינה קפדני. פצעים ברמת חומרה גבוהה יתר עשויים לדרוש טיפול בבית חולים או בדיור מוגן.

טיפול בפצעי לחץ עם מוצרי Parafricta

חברת Parafricta מייצרת בד עם חיכוך נמוך עליו היא רשמה פטנט. מדובר בבד דמויי משי נוח ונעים למגע. החברה מייצרת מבד זה מגוון מוצרים שהמכנה המשותף להם הוא שמדובר בפתרון פשוט וקל ליישום שהוכח מחקרית במחקרים ארוכי טווח (מעל חמש שנים) כמפחית את היווצרות פצעי הלחץ ב-84%., מוצרי החברה כוללים סדין, מגן עקב, תחתון או ציפית לכרית.

סדין Parafricta מולבש על המזרון וכך כל איברי הגוף באים אתו במגע. מכיוון שכל איברי הגוף באים אתו במגע הוא מונע היווצרות פצע לחץ ומטפל בפצע קיים בכל הגוף. הסדין מחליף את הסדין שהמטופל ישן עליו היום. הסדין מותאם לסוג וגודל המיטה של המטופל והוא כביס וניתן לשימוש חוזר.

מכיוון שהסדין מיוצר מבד חלק הוא מקל משמעותית על שינוי תנוחה במיטה ומוגדר גם כ-mobility assistance  (מסייע בניידות). הסדין מקל על שינוי בתנוחה גם לאנשים שהם מוגבלים בתנועה אך עדיין מצליחים להתהפך אך הדבר דורש מהם מאמץ גדול.

בשימוש בסדין המאמץ שיידרש מהם על מנת לשנות תנוחה במיטה יפחת משמעותית. אנשים שניסו את הסדין לא האמינו עד כמה פתרון כל כך פשוט של החלפת סדין בסדין יכולה להקל עליהם במאמץ הנדרש לשנות תנוחה במיטה.

בנוסף הסדין מקל על מי שמטפל באנשים שאינם יכולים לשנות תנוחה בעצמם ונדרשים לעזרה של אדם נוסף. אנחנו יודעים שהמאמץ שנדרש להפוך אדם שאינו יכול להתהפך בעצמו הוא מאוד גדול ואנחנו יודעים שעל מנת למנוע פצע לחץ חשוב להפוך אותו לפחות אחת לשעתיים.

הסדין מקל משמעותית על המטפל באותו אדם, הוא מפחית משמעותית את המאמץ שיידרש להפעיל על מנת להפוך אותו. מכיוון שיופעל פחות כוח הדבר יקל על הלחץ והכאב שמופעל על אדם שהופכים אותו. קיבלנו הקלה גם למטופל וגם למטפל.

גם הציפית לכרית היא פתרון פשוט של החלפת ציפית סטנדרטית בציפית Parafricta. הציפית עוזרת במניעה של פצע לחץ ובריפוי פצע קיים באוזניים או בקרקפת.

הייחודיות של מגן העקב (גרב הקרסול) הוא בנוחות שלו. בניגוד למגני עקב שנמכרים היום בשוק והם נפוחים ומאוד לא נוחים למטופל ומקבעים לו את הרגל ללא יכולת להזיז אותה. גרב הקרסול של Parafricta מאפשרת תנועה של הרגל וקל מאוד לגרוב ולהסיר אותה אפילו יותר מגרב רגילה. גרב קרסול קיימת במגוון גדלים והיא מותאמת למידת הנעליים של המטופל.

בנוסף לכך שגרב הקרסול עוזרת בריפוי של פצע לחץ קיים גרב הקרסול מפחיתה היווצרות של פצע לחץ גם למי שחושש מהיווצרות פצע לחץ וגם למי שחווה בעבר פצע לחץ וחושש שהפצע יחזור.

גם התחתון הוא מוצר ייחודי והוא מיועד למניעת היווצרות פצע לחץ באגן או לטיפול בפצע קיים. הוא קיים במגוון סוגים המותאמים לנשים ולגברים ובמגוון מידות וכמובן שהוא כביס וניתן לשימוש חוזר. התחתון מתאים גם לאנשים שלא שולטים בצרכים ונעזרים בחיתול.

אם ברצונך לקבל מידע נוסף אודות השימוש בבדי Parafricta לסיוע בטיפול בפצעי לחץ בבית, פנה לחברת מדטקס המשווקת את המוצרים בישראל.

מידע זה מיועד לייעוץ כללי בלבד, במידת הצורך פנה לייעוץ של הצוות הרפואי.

האזינו לפודקאסט בנושא >>> מניעה וטיפול בפצעי לחץ באמצעות טקסטיל רפואי 

לסרטון >>> כיצד נוצר פצע לחץ וכיצד טקסטיל רפואי של חברת parafricta מונע היווצרות פצע לחץ ומטפל בפצע קיים

לסרטון >>> מוצרי הטקסטיל הרפואי של חברת parafricta מונעים היווצרות פצעי לחץ ומטפלים בפצע קיים 

לסרטון >>> כיצד ניתן למנוע היווצרות פצע לחץ?

לסרטון >>> כיצד נוצרים פצע לחץ? 

נכתב על ידי ליאת גור – מנהלת שיווק חברת מדטקס 

 

שתף את הפוסט