מה חשוב לדעת על תביעות רשלנות רפואית?

מה חשוב לדעת על תביעות רשלנות רפואית?

הרפואה המודרנית מטפלת בהצלחה במגוון רחב מאוד של מצוקות בריאותיות. תוחלת החיים של המין האנושי נמצאת במגמת עלייה, וגם איכות החיים משתפרת באופן קבוע, בין השאר בזכות טיפולים יעילים שמסייעים לנו להתגבר על מחלות ופציעות. יחד עם זאת ישנם גם לא מעט מקרים שבהם הטיפול רשלני – ובמצב כזה כדאי לשקול הגשת תביעה לקבלת פיצויים בגין הנזק שנגרם עקב אותה רשלנות.

נטל ההוכחה

ברוב המקרים, נטל ההוכחה בתביעות רשלנות רפואית עובר לצד הנתבע במהלך המשפט. כלומר, הרופא או המוסד ששגה נדרש להוכיח כי התנהל בזהירות המתבקשת, וכי הנזק שנגרם לתובע היה בלתי נמנע (או שלנזק היה מקור אחר). עם זאת גם לצד התובע ישנה חובה – להציג הוכחות לקשר שבין הרשלנות הרפואית לבין הנזקים שנגרמו לו. לשם כך עורך דין רשלנות רפואית מנוסה יצרף לתביעה חוות דעת של רופא מומחה אשר קושרת באופן ברור ומובהק בין אופי הטיפול (או היעדר הטיפול) לבין הפגיעה שממנה סובל התובע.

התיישנות

ברוב המקרים ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח, באבחון וכו' תוך 7 שנים ממועד האירוע שבו התרחשה אותה רשלנות. אם הרשלנות גרמה לפגיעה בקטין, הוא רשאי לתבוע את הצד המזיק גם אחרי שחלפו 7 שנים, כל עוד לא מלאו לו 25. בכל מקרה מומלץ לא לדחות את הגשת התביעה, מה גם שההליך המשפטי עצמו עשוי להימשך זמן רב.

מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

קטגוריה אחת היא רשלנות רפואית בזמן ניתוח, והמקרים הנפוצים בה הם ביצוע ניתוח לא הכרחי, ביצוע שגוי של פרוצדורה מסוימת במהלך הניתוח, השארת ציוד בגופם של המנותחים, ניקוב איבר, חיתוך שלא לצורך של עורק או עצב, הרדמה רשלנית ועוד.

עוד קטגוריה חשובה היא רשלנות רפואית באבחון: אי הפניה לבדיקות חיוניות, פענוח שגוי של בדיקות וגם מצב שבו לא כל המידע הרלוונטי נמסר למטופלים עשוי להיחשב כרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בלידה היא אי ביצוע ניתוח קיסרי כשנדרש כזה, היעדר נוכחות של רופא מומחה בלידות מורכבות, ביצוע רשלני של פעולות הכרחיות במצב של פרע כתפיים, התעלמות מממצאים שמחייבים התייחסות (לפני הלידה ובמהלכה) ועוד.

בכל מקרה ההמלצה היא לפנות לעורך דין שתחום ההתמחות שלו הוא רשלנות רפואית. איכות חיונית נוספת היא יושרה מלאה, כך שהמלצה על ניהול תביעה תינתן רק כשיש היתכנות אמיתית לקבלתה. שקיפות מוחלטת והסברים ברורים בגובה העיניים הם עוד מרכיבים חשובים בשירות רגיש זה. עם עו"ד ניסן מנו תוכלו לסמן V על כל המרכיבים הנ"ל, ולדעת בוודאות שהטיפול בתביעה יהיה המקצועי ביותר שיש.

מאמר זה נכתב על ידי ניסן מנו, עו"ד מומחה ברשלנות רפואית ונזקי גוף.

נערך על ידי מערכת עזרים




שתף את הפוסט