על אימון כושר גופני לגיל השלישי

על אימון כושר גופני לגיל השלישי

אימוני כושר בבית לגיל השלישי

אימון כושר גופני תורם לחיזוק השרירים, שיפור זרימת הדם בגפיים, הרמת מצב הרוח ותחושה של חיוניות. גם אם עבר זמן רב מאז עסקתם בפעילות גופנית תמיד תוכלו להתחיל בה מחדש על ידי הוספת תנועה בטוחה.

כיצד? כל המידע במאמר זה.

הליכה

הליכה היא ספורט בטוח ביותר, היא נעשית בעצימות נמוכה ומאפשרת לווסת את קצב הנשימה. צאו להליכה קלה, ניתן להסתייע במקלות הליכה נורדיים אשר מפעילים מספר רב יותר של קבוצות שרירים בעת ההליכה

אימון כושר ביתי בישיבה

אלו המעוניינים לשמור על כושר בסביבה בטוחה יוכלו לעשות זאת באמצעות אופני כושר בישיבה לאימון ידיים ורגליים. לאופניים אלו יתרונות רבים: הן קלות משקל, נייד, ניתנות לאחסון, עשויות מפלדה ובטוחות לשימוש אודות לרצועות המקבעות את הידיים והרגליים בעת האימון. האימון באופניים מתאים מאוד לאנשים המרבים בישיבה ומעוניינים להוסיף תנועתיות ליום יום שלהם ולבני הגיל השלישי שרוצים להתאמן באופן בטוח בסביבה הביתית.

כיצד להתמיד בפעילות גופנית? 

רבים המתחילים בפעילות גופנית מתקשים להתמיד בה, הצעדים הבאים ייסעו בנושא:

  1. שינוי נקודת המבט– עבור רבים, פעילות גופנית היא משימה, ממש כמו שמירה על היגיינה או נטילת תרופות. נסו לשנות את נקודת המבט ולראות את הפעילות הגופנית כבונוס או תחביב, המאפשר לכם לצאת אל האוויר הפתוח, לשמור על הקשר עם הסביבה ולפנות זמן למחשבות.
  2. נגישות- צרו את התנאים שיקלו עליכם בביצוע הפעילות הגופנית. מצאו מסלולים בטוחים ומוארים במרחק הליכה מהבית, צאו בשעות נוחות (עד עשר בבוקר ומארבע אחר הצהריים) או מצאו קרוב משפחה או חבר שישמח לחלוק אתכם חצי שעה של תנועה בריאה במרחב הפתוח.
  3. לכו בדרכים חדשות– רבים נהנים לנוע במסלול קבוע וידוע מראש, אך במהרה מסלול זה שוחק את ההנאה שבתנועה. אחת לכמה זמן חפשו מסלול שמרגש אתכם, הליכה בקו החוף, פארק רחב ידיים טובל בירוק, שכונה חדשה שתרצו להכיר ועוד. התאמנו בבית בימים בהם מזג האוויר אינו מאפשר יציאה למרחב הפתוח.
  4. מוזיקה טובה– בעידן הרועש שבו אנו חיים זמן פרטי הוא מצרך יקר, צרו לכם רשימת השמעה, שתסייע לכם להיכנס לקצב ותוסיף לחוויית התנועה.

ולסיום טיפ זהב- איך לשדרג את חווית אימון הכושר הביתי? 

בימים בהם מזג האוויר אינו מאפשר יציאה אל האוויר הפתוח תוכלו להמשיך להתמיד בתנועה בנוחות ובבטחה. נטרלו רעשי רקע והתמסרו אל האימון. הפעילו מערכת שמע עם מוסיקה אהובה ומקמו את מכשיר הכושר מול חלון או ויטרינה כך שתשמרו על קשר עם הסביבה. התלבשו לקראת האימון ולאחריו התפנקו במקלחת חמה ונעימה.

לחיי הבריאות!

נכתב על ידי: חברת הגיל השלישי 

נערך על ידי צוות עזרים

שתף את הפוסט