חשיבות שרות אחות פרטית עד הבית

חשיבות שרות אחות פרטית עד הבית

אחות עד הביתשרות אחות פרטית שירות סעודי אישי בבית הלקוח


כ6,000 אנשים מתים מידי שנה מזיהומים נרכשים כתוצאה מאשפוז בבתי חולים בישראל. מדובר בנתון מפחיד ומהדהד כאחד, המטיל אימה בקרב אנשים רבים שצריכים להגיע לבית חולים לקבלת טיפול או בדיקה שגרתית, במיוחד בתקופה האחרונה, שבה משתוללת מגפת הקורונה, לאוכלוסיות בסיכון יש סכנה ממשית מהדבקות בנגיף. עובדה זו, בשילוב העומס האדיר והצפיפות הבלתי נסבלת בבתי החולים בישראל, הביאה את מערכת המומחים למצוא פתרון יעיל עבור אנשים הזקוקים למענה רפואי שאינו גובל בסכנת חיים.

הכירו את אחות פרטית, שירות אחות פרטית ובדיקות דם מקיפות בבית הלקוח.

הרעיון מאחורי שרות אחות פרטית החל לפני כעשור, שני אחים מוסמכים, שהיו עדים לצפיפות בבתי החולים, חשבו על דרך לפתרון המצב, שתוביל להקלה הן על מערכת הבריאות הציבורית והן על האזרחים שזקוקים לטיפול אך לא מעוניינים להגיע למרכז רפואי. במוחם של האחים עלה רעיון של שירות סעודי אישי, במהלכו יגיע צוות אחים מיומן לביתו של המטופל ויסייע בכל שיידרש. בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע הם הקימו אתר אינטרנט על מנת לבחון ביקוש לשירות ותוך זמן קצר גילו שישנו ביקוש לשירות "אחות פרטית עד הבית", וכבר ביום למחרת הוצפו בפניות לא מועטות. כך הבינו שיש כאן צורך ממשי, והקימו את שרות אחות פרטית.

למייסדי שרות אחות פרטית יש השכלה אקדמאית בניהול מערכות בריאות וניסיון של עשרות שנים בתחום הסיעוד במספר בתי חולים ברחבי הארץ ובמספר תחומים. כיום, שרות אחות פרטית מונה אנשי מקצוע מהשורה הראשונה של מגוון תחומי הסיעוד והרפואה.

הקונספט של שרות אחות פרטית הוא להביא את כל השירותים של בית החולים וקופות החולים עד לבית הלקוח, תוך שירות מקצועי ואישי. במסגרת השירות שרות אחות פרטית מבצעים את כל השירותים של בית החולים המאושרים לביצוע על ידי לאחות מוסמכת במדינת ישראל בביתו של המטופל, עם הפנייה של הרופא המטפל:

בדיקות דם

מתן אנטיביוטיקות

חיבור לאינפוזיות

בדיקות א.ק.ג ופענוח על ידי קרדיולוג

הזרקת הורמונים ותרופות נגד כאבים

ביצוע חבישות מורכבות

הורדת תפרים אחרי ניתוח ועוד..

 

בנוסף, צוות האחים המוסמכים של החברה מסייע בטיפול בעצירות ואף מבצעים חוקן או טיפול בעצירת שתן על ידי הכנסת קטטר שתן בבית המטופל. כך מטופלים (בעיקר קשישים) יכולים לקבל טיפול ביתי ללא הגעה לבית החולים.

"אנחנו מבצעים מעל 900 סוגי בדיקות דם והמטופל לא צריך לצאת מהבית, אנחנו מגיעים עד אליו במקום והסביבה הטבעית שלו, זו פלטפורמה שתפסה תאוצה בשנה האחרונה ואנחנו שם בשביל הלקוחות שלנו" מציג מייסד החברה.

צוות האחים והאחיות של החברה נותן מענה גם עבור מטופלים ששוחררו מבית החולים וזקוקים להמשך טיפול בביתם "הליך ההחלמה של חלק מהחולים הוא חלק בלתי נפרד מהטיפול. לעיתים מטופלים משוחררים לביתם מבלי שהם או משפחתם מיומנים מספיק בתהליך השיקום. זהו מצב אבסורדי. אנו מגיעים לבית הלקוח ומדריכים אותו ואת משפחתו בצורה הדרגתית, שלב אחר שלב, ומסייעים בהליך ההחלמה. למשל הדרכה למתן תרופות בבית תוך וריד דרך פיק ליין (PICC LINE) וסיוע למשפחות במשך כל התקופה."

עוד מציין מיסד החברה "המטופל ומשפחתו שזה עתה הגיעו הביתה מאשפוז ממושך חרדים למצב החדש, ישנה תחושה של אי וודאות או חוסר אונים ואנחנו נמצאים שם לתת להם תחושת בטחון רפואי. הם מקבלים תשובות לכל שאלותיהם בתחום הסיעוד. במידת הצורך אנחנו מפנים אותם לגורמי מקצוע המתאימים לצורך המשך טיפול או מניעה של החמרת המצב. אנחנו שם בשביל השקט הנפשי של המטופל ומשפחתו והם מעריכים זאת במאוד. היתרון שלנו זה הניסיון שלנו."

הזמינות והמענה המיידי הם אחד היתרונות החשובים ביותר בשירות של אחות פרטית . בעוד שבקופות החולים הממתנה היא מספר ימים עד שבועות לעיתים, בשרות אחות פרטית מתחייבים להגעה לבית המטופל תוך שעות ספורות מרגע ההזמנה, כאשר בחלק מהמקרים מדובר על הגעת אחות באופן מידי. השירות מוענק לכל תושבי גוש דן, ועתיד להתרחב לאזורים נוספים בתקופה הקרובה.

השירות מתחיל בשיחת טלפון עם המטופל או עם נציג מבני משפחתו, ללא עלות וללא כל התחייבות, במהלכה מעניקים בשרות אחות פרטית מענה ראשוני, ולאחר יעוץ מחליטים האם להמליץ על הזמנת אחות לבית המטופל או על מתן פתרון אחר. חשוב לציין כי במקרים מורכבים אין מנוס מהגעה לבית החולים.

ראוי לציין כי ישנם חברות נוספות המעניקות שירות של טיפול רפואי ביתי, אך לשרות אחות פרטית יש יתרון מרכזי, המעלה על נס את ייחודיות החברה. בעוד שרוב החברות האחרות מתמחות בביצוע שירות מסוים, כגון בדיקות דם, יעוץ דיגיטלי או שמירה בבתי חולים, בשרות אחות פרטית המטופל מקבל חבילה של שירותים במקום אחד.

 

מייסדי שרות אחות פרטית מתארים כי "אנו מתאימים את השירות ללקוח כמו כפפה ליד, בהתאם לצורך שלו. בצוות החברה לכל אחד מהאחים והאחיות יש התמחות אחרת קרדיולוגיה, טיפול נמרץ, אונקולוגיה, ילדים ובגריאטריה. כך שלכל מטופל יש את האופי שלו והשירות מוענק לו על ידי אח עם התמחות בהתאם.

לדוגמה ישנם מטופלים שזקוקים לטיפול תומך לקראת סוף דרכם, שזהו מצב שאין לבני המשפחה כלים להתמודד. אנחנו שם בשביל לתת הדרכה וליווי למטופל ומשפחתו לקבל את ההחלטות הנכונות לאורך כל השלבים, המשפחות יודעות שעשו את המקסימום ליקיריהם טרם הפרידה. אנחנו מקבלים פידבקים מדהימים."

במיוחד בימים אלו, הבית הוא הסביבה המוכרת, הנוחה והבטוחה ביותר לכל אחד מאתנו, לכן גם במצבים בהם אנו זקוקים לטיפול מאחות פרטית מוסמכת, אין צורך לצאת מהבית.

שרות אחות פרטית

מעבדה רפואית ושירות אחות פרטית עד הבית

הדף הראשי של WhatsApp

 

מאמר זה נכתב ע"י אחות פרטית
לאתר שרות אחות פרטית

 נערך על ידי מערכת עזרים

 

שתף את הפוסט