בית חולים אלי"ן

בית חולים אלי"ן

בית חולים אלי"ן

בית חולים אלי"ן

בית חולים אלי"ן

הינו מרכז שיקום לילדים ונוער היחיד מסוגו בארץ ומהמובילים בעולם.

בית-חולים אלי"ן הוא מרכז המציע שירותי שיקום ואורתופדיה לילדים ובני נוער לאחר תאונות דרכים, פציעות, טיפולי כימותרפיה, מחלות עצב-שריר, שיתוק מוחין, ספינה ביפידה ועוד. זהו המרכז היחיד מסוגו בישראל, והוא שוכן בשכונת קריית יובל בירושלים. 

בית החולים הוקם לפני למעלה מ- 80 שנה, וכיום הוא אחד המובילים בעולם בתחומו. 

תחום השיקום הנשימתי הוא תחום ייחודי לבית חולים אלי"ן. ברוב המקרים תוך שבועות או חודשים ספורים של טיפול באלי"ן, משוחררים הילדים לביתם בהצלחה, משולבים במשפחותיהם ובבתי הספר, כשהם משתמשים במכונות הנשמה ביתית ניידות.

בנוסף מפעיל אלי"ן מעון יום, ובית ספר הפועל בתוך בית החולים כמערכת חינוכית המשולבת במערכת רפואית-שיקומית, פרויקט של השאלת כיסאות גלגלים ממונעים לילדים מגיל שנתיים(!), מרכז לשיקום אכילה לתינוקות, טיפולי הידרותרפיה ועוד מעטפת הטיפול באלי"ן מכילה התייחסות לכל סוג של בעיה או מגבלה באמצעות המחלקות השונות, למשל:

פיזיותרפיה ואורתופדיה

באלי"ן קיים צוות מטפלים מיומן בטיפול בילדים ובבעיות שריר ושלד, אשר עובד בצמוד לרופאים האורתופדיים.  תהליך השיקום מתאים לילדים עם בעיה אורתופדית חדשה, לילדים אחרי ניתוח, או לשיפור מצב תפקודי בילדים עם אבחנות כרוניות. תהליך זה מתבצע באלי"ן מתבצע באחת מ-3 מסגרות: מרפאות חוץ, אשפוז יום או אשפוז מלא.

ריפוי בעיסוק

יעד עיקרי בטיפול בריפוי בעיסוק לילדים הוא להביא את הילד לתפקוד ועצמאות מרביים בהתאם ליכולותיו ולמוגבלויותיו. בשנים האחרונות פותח באלי"ן חדר מציאות מדומה וגיימינג המשרת גם הוא את המטופלים בריפוי בעיסוק. השימוש במערכות מציאות מדומה נועד לקדם דרך אמצעי טיפול ייחודיים אלו את המטרות הטיפוליות ולהנגיש גם לילדים עם נכויות מורכבות את עולם הגיימינג והמשחק הוירטואלי.

קלינאות תקשורת

בבית החולים אלי”ן, נפתח מרכז רב תחומי ייחודי להערכה ייעוץ וטיפול בתחום תקשורת תומכת וחליפית (תת"ח). המרכז נותן מענה לתינוקות, ילדים ונוער שאינם מסוגלים לתקשר עם סביבתם באופן יעיל עכב פגיעות מולדות בהתפתחות הדיבור. אנו באלי"ן מאמינים שלכל ילד יש את הזכות לתקשורת. הזכות להביע רגשות, לבקש, לבחור ולהשפיע על סביבתו. לצורך כך, הקמנו את המרכז להשאלת מכשירי תקשורת. המרכז פועל בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות ומשרת משפחות וילדים מכל רחבי הארץ.

שיקום נשימתי

מטרת המחלקה לשיקום נשימתי היא לאפשר לילדים התלויים בהנשמה מלאכותית להצטרף למשפחותיהם וחבריהם בבית ובבית הספר מוקדם ככל האפשר.  אנו מאמינים כי המקום הטוב ביותר עבור ילדים עם בעיות נשימה מורכבות (הדורשות לעתים תכופות הנשמה מלאכותית) הוא בביתם, מטופלים על ידי הוריהם.  המעבר ממי שמוגדר חולה בסיכון גבוה ביחידת טיפול נמרץ בבית חולים, לילד שהוא בן משפחה בבית ככל אחיו – אינו פשוט והמחלקה לשיקום נשימתי היא היחידה מסוגה בישראל, ומקבלת חולים מכל יחידות הטיפול הנמרץ בישראל (ובעולם), לרוב אחרי אשפוזים ממושכים ללא תוחלת שחרור הביתה. ברוב המקרים תוך שבועות או חודשים ספורים של טיפול באלי"ן, משוחררים הילדים לביתם בהצלחה, משולבים במשפחותיהם ובבתי הספר, כשהם משתמשים במכונות הנשמה ביתית ניידות, ומטופלים בבטחה על ידי משפחותיהם, כפי שהודרכו באלי"ן.             

שרות פסיכולוגי

תקופת אשפוז שיקומי הבאה בעקבות פגיעה פיזית או חולי, מתאפיינת  במצבי דחק עבור הילד ומשפחתו. בתקופה זו מתרחש תהליך הסתגלותי הדרגתי, במהלכו הילד ומשפחתו נדרשים להתארגנות מחודשת של משאבים רגשיים ופיסיים. השירות הפסיכולוגי מספק מענה להיבטים פסיכולוגיים-משפחתיים-קהילתיים, המהווים מרכיבים מרכזיים בתהליך השיקום. צוות הענף מעניק טיפול פרטני, קבוצתי, ייעוץ והדרכת הורים. מתוך ראיה שיקומית מערכתית, ההתערבות הפסיכולוגית משולבת בעבודה רב צוותית יחד עם הרופאים, האחיות, הצוות החינוכי והמטפלים הפרא רפואיים. הטיפול השיקומי, הייעוץ וההדרכה ניתנים במסגרת שח"ר, מערך הדיור, מחלקות השיקום ומרפאות חוץ.

מרפאות חוץ ומרפאות מתמחות

בבית החולים אלי"ן מערך מרפאות חוץ רב צוותיות, מרפאות מתמחות וטיפולים פרא-רפואיים, הנותנים מענה למגוון בעיות מולדות ונרכשות והכל תחת קורת גג אחת. המרפאות מנוהלות על ידי רופאים בכירים בעלי ניסיון רב בתחומם: מרפאה נוירו-מוסקולרית, מרפאת שיקום נשימתי, מרפאת ספינה ביפידה ונפגעי חוט שדרה, מרפאת שיתוק מוחין (CP), מרפאה לפגיעות מוח נרכשות, מרפאה לשיקום אכילה בתינוקות וילדים, אורטופדיה ילדים, מרפאת מכשירים, מרפאה לטיפול בספסטיות, מרפאה לשליטה על סוגרים.

משרד הבריאות הכיר במרפאות בית החולים אלי"ן המטפלות במחלת שבירות העצמות – o.i וארתרוגריפוזיס (מרפאת אורתופדית ילדים) ומרפאת שיקום נשימתי כשירות רפואי מומחה- הכרה זו מחייבת את קופות החולים לתת ההתחייבות למרפאה זו לכל מי שאובחן במחלות אלו.

מעבר לאתר