כיצד לבחור מכשיר הליכה ?

כיצד לבחור מכשיר הליכה ?

בגיל השלישי קיים לעיתים קושי בהליכה .לעיתים הקושי נובע ממחלה או מתאונה.
ניתן למצוא מגוון גדול של אמצעים המיועדים למתקשים בהליכה. אמצעים אלו נועדו גם למנוע נפילות וסיבוכים הנובעים מנפילות .

 

מקלות הליכה

עזר הליכה בסיסי ונפוץ במחיר יחסית נמוך ובמגוון צבעים

הליכונים

הליכון הוא מסגרת מתכת המשמשת עזר להליכה בעת קושי בניידות או בבעיות שיווי משקל.

רולטורים

רולטור הוא הליכון עם 3 גלגלים או 4 גלגלים, עם או בלי מעצור יד ועם אפשרות לשילוב שרפרף ישיבה.

איך בוחרים מכשיר הליכה ?

לפני הרכישה מומלץ להתייעץ עם פיזיותרפיסט, על מנת לוודא איזה אמצעי עזר להליכה הוא המתאים ביותר עבורכם- ראו מאמר בנושא מדוע כדאי להתייעץ עם איש מקצוע. רולטור הינו מכשיר הליכה אשר מונע על גבי גלגלים, מסיבה זו הוא  פחות יציב מהליכון, אך קל יותר להתנייד אתו. בעת בחירת  הרולטור ישנם מספר דברים שכדאי לשקול:

  • סביבת השימוש.

במידה ואתם משתמשים ברולטור בעיקר בתוך הבית, ניתן לבחור ברולטור עם גלגלים סטנדרטיים.  עבור שימוש מחוץ לבית, יש מקום לשקול רולטור עם גלגלים גדולים יותר שיכולים לסייע בהליכה במשטחים שאינם ישרים. כדאי לבדוק את  מידות הרולטור, מדדו את הדלתות והמעברים בבית, על מנת לוודא שהרוחב שלו מתאים ומאפשר מעברים קלים ונוחים בתוך הבית.  בנוסף לרוחב, מומלץ לשקול ולבדוק גם את טווח התנועה של הגלגלים ונוחות התמרון.

  • גובה הרולטור.

התאימו את גובה הידיות של הרולטור לפני הרכישה.  בדקו שגובה הידית ממוקם כך כאשר נוצר כיפוף קל במרפק על מנת לוודא נוחות מרבית לתפעול והליכה נכונה ובריאה יותר באמצעות הרולטור. רולטור מותאם לגובה ולמשקל הגוף יעניק לכם את התמיכה הנכונה, יספק מענה ארגונומי נכון אשר יפחית עומסים מהמפרקים  ויהיה נוח יותר לשימוש.

  • ידיות אחיזה

חשוב לבדוק שכף היד מצליחה לאחוז בידיות בבטחה ומצליחה לתפעל בקלות את המעצורים של הרולטור.

  • מעצורים

כדאי לבחור ברולטור עם שני סוגים של מעצורים: מעצור חניה – מופעל כלפי מטה – תפקידו לנעול את הגלגלים ולהבטיח עצירה מלאה ויציבה של הרולטור בלם יד – מופעל בלחיצה ממושכת  ומסייע לכם בהאטת הרולטור והתאמת קצב ההליכה בהתאם לצורך:

  • גלגלים

רולטור בעל 4 גלגלים מספק יציבות גבוהה יותר מרולטור עם 3 גלגלים, אך הוא פחות נוח לקיפול ואחסון. במידה ואתם זקוקים ליותר תמיכה בעת הליכה למרחקים ארוכים או נדרשים לעצור לעתים קרובות במהלך הליכה למנוחה, מומלץ לשקול רולטור בעל 4 גלגלים.

  • מושב משענת גב

חלק מהרולטורים כוללים כיסא ישיבה ומשענת גב, אשר מספקים תמיכה בעת הפוגה ומנוחה ומסייעים באותה העת בהפחתת העומס על הגב.

  • חומר ומשקל הרולטור

למשקל הרולטור משמעות רבה במידת הכוח שצריך להפעיל כדי להניע אותו וכמובן במעבר בין סביבות שונות. חפשו רולטור שעשוי מחומרים קלים כגון אלומיניום  

שתף את הפוסט